Inside Asian Gaming

2022 年 1月 IAG JAPAN 99 10年前 以 前にも言ったがも う一度言っておこ う。変化が多けれ ば多いほど、より同 じ状態が続く。 ここ数か月のマカオでの話題のほと んどが、事業者はかつてVIPのためにと っておいたゲーミングスペースをプレミ アムマスに変更する必要があるという W e’ve said it before and we’ll say it again: themore things change, the more they stay the same. Much of the talk in Macau in recent months has focused on the need for operators to transform gaming space once reserved for VIP to premium mass, particularly given the plight of Asia’s leading junket, Suncity Group, and questions around the viability of the entire junket industry. But similar issues were being tackled 10 years ago, as evidenced by the cover story of Inside Asian Gaming ’s January 2022 issue titled “Cream of the Mass”. Discussing the fact that surging visitation during the Chinese New Year holiday period was largely attributable to mass market players, we wrote, “Macau’s casino operators have long been accused of placing too much emphasis on VIP baccarat, which contributes over 70% of the city’s total casino revenue. ことに集中している。特に、アジアトップ のジャンケット、サンシティグループの窮 状と、ジャンケット業界全体の生存能力 に関する疑問を考えると。 しかし、Inside Asian Gaming2012年 1月号の「Cream of the mass」というタ イトルの特集記事からも明らかなよう に、同様の問題が10年前にも取り組ま れていた。

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