Inside Asian Gaming
2021 年 12月 IAG JAPAN 97 オールイン・デジタル NFT LOYALTY ASSETS The potential of NFTs extends far beyond the simple release of digital collectibles. NFT ownership has been viewed as a tool to increase customer investment in brands, from an emotional and financial perspective, and for companies to increase long-term customer loyalty. Brands have started to offer NFTs to VIP customers of their loyalty schemes: the NFTs may comprise of a limited edition, branded digital art piece bundled with the right to receive complimentary brand products or experiences at certain intervals over a long-term period – for instance, once a year for 10 years. These more complex NFTs have evolved from mere digital artworks to embed brand-created rights and NFTロイヤルティ資産 NFTsの可能性は、デジタル・コレクティブルズの単なるリリー スをはるかに超える領域へと広がる。NFT所有権は、気持ちの 面から財務的な面まで、顧客のブランドへの投資を増加させる ツール、そして企業が長期的な顧客の忠誠心を高めるツールと して見られている。 ブランドはロイヤルティスキームのVIP客にNFTsの提供をス タートさせており、そのNFTsは、長期間に一定間隔、例えば10 年間1年に一度などの間隔で無料のブランド商品または体験を 受け取る権利とセットで販売される限定版のブランドのデジタ ルアート作品で構成されることがある。これらより複雑なNFTs は、単なるデジタルアート作品から、デジタルアセットにブランド が作り出した権利や利益を組み込むまでに進化しており、例と してはプレビューへのアクセス権、特別版商品、ブランド体験、 ブロックチェーン台帳を用いて記録・認証されている所有権な どがある。NFTsをVIPロイヤルティプログラムメンバーに提供す
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=