Inside Asian Gaming
2021 年 12月 IAG JAPAN 91 W hile the post-pandemic rebound inMacau has been slow to emerge on the ground, developments in the digital marketing space have accelerated exponentially in the past 18 months, producing an entirely changed landscape for customer acquisitionandengagement than the one known in the pre-COVID 19 world. We examine five of the leading innovations in the digital marketing sector and the potential implication for customer engagement. BRANDED VIRTUAL WORLDS While virtual reality has been a fixture on the marketing agenda for quite some time, brands have struggled to exploit the medium for marketing campaigns beyond niche promo-exhibitions or simulated experiences presented via VR headsets, which appealed to few beyond a minority of loyal fanatics. However, the metaverse has become a household name this year, literally given the rebranding of Facebook as Meta, and a growing number of companies are engaging or partnering with metaverse avatar platforms to launch branded digital avatars and brand-inspired digital environments. In these virtual domains, customers can connect virtually with branded products, services and experiences to see, test and purchase online. The great advantage of the metaverse platform over a dedicated mini-program or app is the ability to funnel existing metaverse users to the brand’s own virtual world for cross-marketing purposes. The metaverse platforms also have the capability to embedbrandeddigital assets forpurchase, including digital collectibles and non-fungible tokens that we will discuss further below, to allow for amore holistic brand shopping and engagement experience in a single place – rather than diluted across a diverse array of digital marketplaces, mini-programs and websites. The concept works especially well for destination-type organizations, where a branded- virtual world that reflects the brand’s location can be created in which the customer is immersed and invited to explore simulated activities, thereby cultivating demand and engagement pre-trip for the physical world equivalent. かなかったニッチなプロモーション展示会、またはVRヘッドセッ トを通じて紹介されるシミュレーション体験に勝るマーケティン グキャンペーンのための媒体を活用するのに苦戦している。し かしながら、「メタバース」は今年、誰もが知る言葉となった。 Facebookがメタ(Meta)としてリブランドしたために、文字通 りそうなったのだ。そして益々多くの企業がメタバースアバター プラットフォームに参加、または提携し、ブランドのデジタルアバ ターやブランドから着想を得たデジタル環境を立ち上げている。 これらバーチャルドメインにおいて、顧客はバーチャル上でブラ ンド商品、サービスおよび体験と繋がり、オンラインで見て、試し て購入することができる。 専用のミニプログラムまたはアプリよりもメタバースプラット オールイン・デジタル フォームが大いに優れている点は、既存のメタバースユーザー をクロスマーケティングの目的でブランド独自のバーチャルワー ルドへと引き込むことができることだ。メタバースプラットフォー ムには他に、購入できるブランドのデジタル資産を埋め込むこと ができる。それには、後で詳しく紹介するデジタル・コレクティブ ルズや非代替性トークン(NFTs)などがあり、様々なデジタルマ ーケットプレイス、ミニプログラム、ウェブサイトに広がって薄まっ た体験ではなく、一か所でより総合的なブランドショッピングや エンゲージメント体験が可能となる。このコンセプトは特に、目 的地型の組織でよく機能する。ブランドの立地を反映したバーチ ャルワールドを作ることができ、そこで顧客は没入し、シミュレー ション体験に招待される。それによって物理的な世界での同じ体 験への需要やエンゲージメントを旅の前に育てられる。
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