Inside Asian Gaming

IAG JAPAN DEC 2021 46 What is potentially troubling is the fact that the special manager will not have any of the obligations, duties or liabilities of a director of Crown Melbourne. 問題となる可能性があるのが、特 別管理者がクラウン・メルボルン取 締役の義務、職務、責任のいずれも 持たないという事実だろう W hile the Finkelstein Royal Commission recommended Crown Melbourne be allowed two years in which to re-establish its suitability to hold a casino license, it clearly feared recidivism. To mitigate that concern it opted for the appointment of a “special manager” to serve as the company’s ultimate decision maker. The Victorian government has announced the appointment to that role of Stephen O’Bryan QC, a former Commissioner of the State’s Independent Broad-based Anti-corruption Commission (IBAC). His instrument of appointment has not been made public, but the broad scope of the special manager’s powers and responsibilities is detailed in a Bill currently before Parliament which will substantially amend Victoria’s casino and gambling legislation when it is enacted. It is that Bill which indicates some of the challenges which the Board of Crown Melbourne is likely to face in exercising its functions while subject to the effective control of Mr O’Bryan. Notably, his powers will include: フ ィンケルスタイン王立委員会が、カジノライセ ンス保有の適格性を再確立するためにクラウ ンに対して2年間の猶予を与えることを提言 した一方で、王立委員会は明らかに再び同じ ことが起こることを恐れていた。その懸念を和 らげるために、委員会はクラウンの最終意思決定者の役割を 担う「特別管理者」の任命を選択した。ビクトリア州政府は、そ の役割に、州の独立理事会型汚職防止委員会(Independent Broad-based Anti-corruption Commission:IBAC)の元コミッ ショナーであるスティーブン・オブライアン勅選弁護士を任命し たことを発表した。 その任命書は公開されていないものの、幅広い特別管理者 の権限および責任が、現在国会で審議されている法案に詳し く書かれており、その法案が施行されればビクトリア州のカジ ノ及びギャンブル法を大きく改正することになる。その法案こそ が、クラウン・メルボルンの取締役会がその職務執行をする中で 直面する可能性が高いと同時に、オブライアン氏の実質的な管 理の対象になる課題の一部を示している。 その権限に含まれるのが以下の内容。 COLUMNISTS

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=