Inside Asian Gaming

IAG JAPAN NOV 2021 78 11-25 VICE CHAIRMAN, COO AND EXECUTIVE DIRECTOR Wynn Macau 副会長、COO業務執行取締役 ウィン・マカオ POWER SCORE パワースコア : 1,001 POSITION LAST YEAR 昨年の順位 : 15 • • CLAIMS TO FAME 評価理由 Go-to person for VIP marketing and government relations for Wynn Macau since inception Long-time trusted confidante of founder Steve Wynn • • スタート時からウィン・マカオのVIPマーケティングおよび政府関係におい て頼れる人物 創業者であるスティーブ・ウィン氏からの信頼が厚い長年の友人 LINDA CHEN 19 IT HAS NOT ESCAPED anyone’s attention that, at a time when her long-held role overseeing Wynn Macau’s operations in the VIP space is diminishing, Linda Chen’s role in securing the company’s future aspirations is becoming more pivotal – given the 26 June license-expiry sword of Damocles hanging over the heads of all six Macau gaming concessionaires. Wynn’s frontline link to junkets has held a front row seat to the recent woes of the VIP industry, which has been battered by the COVID-19 pandemic as well as a crackdown by Chinese authorities on cross-border gambling. Yet VIP aside, Chen has plenty on her plate in her dual role as Wynn’s government relations guru. In June 2022, the 20-year gaming licenses of Macau’s concessionaires expire. It is expected that a re-tendering process will be undertaken before then with Chen perceived to play a key role in leading the company’s efforts to be granted a new license. Notably, it was Chen who spoke on Wynn Macau’s behalf during a face-to-face consultation between the DICJ and operators in September. Certainly she should know the company inside out. Part of the opening teams of three major Las Vegas resorts – The Mirage in 1989, MGM Grand in 1993 and Bellagio in 1998 – she served as Executive Vice President of International Marketing for Bellagio and as Executive Vice President of International Marketing for all of MGM Mirage (now MGM Resorts International). She joined Wynn for the second time in her career in 2002, came to Macau when Wynn Resorts won its casino concession that year and oversaw the opening of Wynn Macau’s peninsula property of the same name in 2006. 長年 リンダ・チェン氏が持っていたウィン・マカオVIP分野における事業の 監督という役割は勢いよく減っている。しかし同時に、会社の今後の目標に対 する彼女の重要性が増していることは誰の目から見ても明らかだ。 ウィンはジャンケットとのつながりが非常に深いことから、新型コロナの感 染拡大や、中国当局による越境賭博の取り締まり強化によって打ちのめされ るVIP業界の苦悩をひしひしと感じてきた。 しかし、VIPは別にして、チェン氏には、ウィンの政府関係リーダーというも う一つの役割の中でやるべき事がたくさんある。2022年6月、マカオのコンセ ッション保有者たちが持つ20年間のゲーミングライセンスが期限切れを迎え る。それまでに再入札手続きが行われると見られており、チェン氏は新たなラ イセンス獲得を目指す会社の取り組みを引っ張る重要な役割を果たすことに なる。 注目すべきは、DICJと事業者たちの間で9月に行われた直接面談でウィン・ マカオの代表として話をしたのがチェン氏だったことだ。 明らかに彼女は会社の内側も外側も知っている。ラスベガスの3つの主要リ ゾートのオープニングチームの一員であったことに加えて(1989年のミラー ジュ、1993年のMGMグランド、1998年のベラージオ)、チェン氏はベラージオ で国際マーケティング部のエグゼクティブバイスプレジデントを務め、その後 MGMミラージュ(現MGMリゾーツ・インターナショナル)で国際マーケティン グ部エグゼクティブバイスプレジデントを務めた。 チェン氏は2002年に再びウィンに戻り、同年、ウィン・リゾーツがマカオの カジノライセンスを勝ち取ったタイミングでマカオへとやってきた。その後の 2006年には、ウィン・マカオと同じ名前の半島側の施設の開業を監督した。 リンダ・チェン(陳志玲)

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