Inside Asian Gaming

IAG JAPAN OCT 2021 72 JAPAN “Ever since Melco began its journey in Japan 10 years ago, we have been committed to being a great partner and a force for good in the community. For 10 years, we have collaborated with government, local businesses, charities, educational institutions and community organizations to create unique programs that address specific local issues and needs of the community. “From enhancing economic prosperity of local suppliers and SMEs, to promoting sports and wellness with Yokohama F. Marinos and our brand ambassador Naomi Osaka, as well as promoting Japan’s culture and heritage, we are immensely grateful for the friendships that we have built with our local community partners in Yokohama and Japan.” 同様に、メルコはJリーグチーム、横浜F・マリノスのスポンサ ーにもなっており、今年に入って、地元商店街を応援するための パートナーシップ契約に署名していた。「Stay Strong Together ホームタウンの商店街を応援しよう!」プロジェクトでは、審査 の結果選ばれた5つの商店街を横浜F・マリノスのホームゲーム に招待し、メルコが作成した商店街応援ビデオをスタジアムの 大型スクリーンで放映することで、参加商店街を紹介した。この プロジェクトは、販促用の無料観戦チケットやサイン入りグッズ の提供とSNSでの告知などによって、新型コロナの打撃を受け たエリアの認知向上、集客などを通じて参加商店街の活性化を 図ることを目的としていた。 IR自体の中においても、メルコは「Bamboo Village」と呼ばれ る地元飲食店が開業できる専用の飲食店スペースを作る計画 をしており、地元小売店についても同様の構想を用意していた。 マカオの上級管理者は「外国人が入ってきて物事を支配する ということにはしたくありませんでした」と付け加えた。

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