Inside Asian Gaming

IAG JAPAN OCT 2021 34 COVER STORY We innovate all the time! Just within this year, we developed and introduced the PowerNudge and PowerWays features that are particularly focused on player engagement with the games. These unique offerings are only available to Pragmatic Play and are proven to support player retention for a long- term play experience. For acquiring and retaining player loyalty, the Pragmatic Play Enhance range of products have shown the biggest impact. From our iGaming casino partners’ feedback, they experienced player retention success due to the way the metagame is set up. A key innovation was the introduction of the metamorphic and persistence mechanics across Asia to improve player entertainment and excitement – we call these our Waterfall games. Our popular link, Ying Cai Shen, is a testament to its popularity. IGT has been actively working on new innovations to deliver fresh, engaging content to players, and we are building a series of game brands and mechanics across the region. We’re introducing the cash on reels concept for the Asian market; we really like that for the Asia-Pacific market. We really like to identify the “what you see is what you get” methodology and the repeat win off the back of that. The other thing for us is a technology and hardware play. We’re creating a more flexible platform called the Argos platform which enables us to build games for Asia and globalise them more quickly or vice versa. What you see with that is an increased amount of content, increased amount of flexibility across cabinets and you’ll also see the SG hardware portfolio coming into the Asia-Pacific region with cabinets like Kascada Portrait, which is launching later this year. What are some new innovations you’ve introduced to enhance player stickiness/loyalty to your slot games? 自社のスロットゲームに対するプレイヤーの定着を強化するために 導入した新たなイノベーションはありますか? アジア市場向けに「キャッシュオンリール」 コンセプトを導入しています。アジア太平洋 市場では非常にうまくいっています。私たちは 「what you see is what you get(見たまま 手に入る)」という手法、そしてそれに基づい たリピートウィンを確認したいと思っています。もう一つがテク ノロジーおよびハードウェアプレイです。ArgOSプラットフォーム と呼ばれるより柔軟なプラットフォームを作成しており、それに よってよりスピーディーにアジア向けのゲームを作り、世界展開 する、またはその逆が可能になります。そこから得られるのは、 コンテンツ量の増加と筐体間の柔軟性の向上です。また、SGの ハードウェアポートフォリオが、今年中に発売される『Kascada Portrait』といった筐体と共にアジア太平洋地域にやってくるの も見ていただけると思います。 娯楽性と興奮を高めるためにアジア全域で 導入した主要なイノベーションが変成および 持続性メカニクスで、我々はこれをウォーター フォールゲームと呼んでいます。当社の人気 リンク型ゲーム『Ying Cai Shen』がその人気 を証明しています。 IGTは積極的に新たなイノベーションに取り組み、プレイヤーに 新鮮かつ魅力あるコンテンツを届けるよう努力しています。ま た、地域全体で一連のゲームブランドおよびメカニクスも構築し ています。 常に革新しています!今年だけでも、私たち はプレイヤーのゲームへのエンゲージメン トに特に焦点を当てたPowerNudgeおよび PowerWaysという機能を開発し導入しまし た。これらユニークなエンゲージメント関連 の機能はプラグマティックプレイ独自で、長期的なプレイ体験の ためのプレイヤー維持に役立つことが証明されています。 プレイヤーの忠誠心の獲得・維持については、Pragmatic Play Enhanceの様々なプロダクトが最大のインパクトを示して います。当社のiGamingカジノパートナーから、メタゲームがセ ットアップされている方法のおかげでプレイヤーの維持に成功 しているというフィードバックをいただいています。

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