Inside Asian Gaming
2021 年 10月 IAG JAPAN 23 巻頭特集 アジア市場全体で、富や繁栄を示す伝統的な 東洋のシンボリズムが継続して色あせること のないスロットテーマです。より上の世代のス ロットプレイヤーは、 『5 Lions Megaways 』の 狛犬のような馴染みのあるイメージに共感し 続けており、その結果昨年アジア市場でプラグマティックプレイ が発売した中で最高の商品の1つになりました。 ここで注目したいのが、アジア市場は東洋のアイコンやテー マばかりではないということです。当社は多くの近代的なテー マでもけん引力を増してきており、キャンディーやジェム、スイ ーツの携帯ゲームが広く人気を獲得した後に特に抽象的なポ ップカルチャーをベースにした携帯ゲーミングテーマの人気が 高まっています。このカテゴリーでは、プラグマティックプレイの 『Sweet Bonanza』や『Fruit Party』がアジアで大きなインパク トを与えています。 特に、一部の市場区分が西洋のドラゴン、神秘的な要素、ま たはは"カワイイ"動物キャラクターなどのファンタジーテーマ やヘビーなテーマを好みます。これはアジア市場の成熟を示し ており、昔ながらのギャンブラーではなく、東洋文化に必ずしも ルーツを持たないかもしれない様々な好みを持つ多様なプレ イヤーを取り込んでいます。 Across the whole of the Asian market, traditional Oriental symbolisms for wealth and prosperity continue to be evergreen slot themes. The older generation of slot players continue to resonate with this familiar imagery, exemplified by the 5 Lions Megaways’ guardian lions which went on to become one of Pragmatic Play’s best releases in the Asian market this year. A good point to note is that the Asian market is not only about oriental icons and themes. We have also increased traction with many modern themes; especially abstract, pop-culturebasedmobilegaming themes, following the wide appeal of mobile games with candies, gems and sweets. In this category, Pragmatic Play’s “Sweet Bonanza” and “Fruit Party” are making great impact in Asia. Some market segments in particular prefer fantasy themes and heavy thematics like western dragons, mystical elements or even cute “kawaii” animal characters. This signals the maturing of the Asian market, bringing in a wider diversity of players from non-traditional gamblers with varied player appetites and tastes that may not necessarily be rooted in oriental culture. We all know that players across Asia tend to enjoy games with “Asian” themes as there is a sense that they are “luckier”, plus there is a tendency toward higher volatility games. So IGT has tailored its games to ensure they “speak” to players across the region. Our popular link, Ying Cai Shen, is the best example of this. Built in IGT’s Beijing and Australian studios, our newest games build player excitement and anticipation and truly demonstrate our focus on local players. アジアのプレイヤーが「アジア」テーマを好む ことは周知の事実です。というのも、それらは 「よりラッキー」な感じがします。また、よりボ ラティリティの高いゲームが好まれる傾向に あります。ですのでIGTは、ゲームをカスタマ イズして、確実にアジアのプレイヤーに「訴えかける」ものにし ています。当社の人気のリンク型ゲーム『Ying Cai Shen』はこれ の最たる例です。IGTの北京およびオーストラリアスタジオで作 られた当社の最新ゲームは、プレイヤーの興奮と期待を生み出 し、地元プレイヤーに焦点を合わせるという当社の姿勢をしっ かりと表しています。
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