Inside Asian Gaming
IAG JAPAN SEP 2021 32 Showing its support for SMEs via numerous separate initiatives, Melco Resorts hosted a series of 60 roadshow sessions in 2020 which helped 60 local SMEs and NGOs generate almost MOP$3.7 million, providing opportunities for business promotion and direct selling to 16,000 staff working at Melco’s properties in Macau. “Heart of House roadshow series helps vendors generate revenue as well as market exposure, especially through the unprecedented challenges of the past 12 months,” said Melco’s Executive Vice President and Chief of Staff to Chairman & CEO, Akiko Takahashi. “Via roadshows and further ongoing programs … we strive to continue to realize our commitment to the local community – to enhance SME prosperity and to help local businesses succeed.” 数多くの取り組みを通じて中小企業への支援を示すメルコリゾーツ は、2020年に60回にわたる一連のロードショーセッションを行い、地元の60 の中小企業及びNGOが370万パタカ(5,000万円)近い額を生み出すのを助 け、 事業推進の機会、そしてマカオのメルコ施設で働く1万6千人の社員へ の直接販売の機会を提供してきた。 「Heart of House(従業員用スペース)ロードショーシリーズは、特に過 去12カ月間の前例のない苦難の中で、ベンダーが収益を生み出し、マーケ ットエクスポージャーを増加させる助けとなる」 そう語るのは、メルコのエグゼクティブヴァイスプレジデント兼人事チー フの高橋明子氏だ。 「ロードショーや今後のプログラムを通じて、(中略)我々は継続して地 元コミュニティへのコミットメントの実現に努力し、中小企業の繁栄を後押 しし、地元企業の成功の手助けをしていく」 Melco Resorts hosted a series of 60 roadshow sessions in 2020 which helped 60 local SMEs and NGOs generate almost MOP$3.7 million メルコリゾーツは、2020年に 60回にわたる一連のロード ショーセッションを行い、地元 の60の中小企業及びNGOが 5,000万円近い額を生み出す のを助けた。 COVER STORY
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=