Inside Asian Gaming
IAG JAPAN JUN 2021 30 “While Shinhwa is family themed, Dream Tower is targeting grown-up leisure with Korean branded shopping, spas, pools, lounges, cabanas and a variety of dining.” There is no doubt, however, that any such recovery can’t come soon enough. According to information supplied by the Korea Tourism Organization, gaming revenue at Korea’s 16 foreigner-only casinos combined fell 58.7% year-on- year in 2020 to KRW595 billion (US$536.6 million), with mainland casinos experiencing a 58.1% decline and Jeju casinos a 63.6% decline. So far at least, the trajectory looks similar for 2021. Paradise Co, which alongside Paradise City also operates three more casinos in Seoul, Busan and Jeju, added to its KRW109.5 billion (US$98.4 million) loss in 2020 with another KRW18.20 billion (US$16.1 million) loss in the first three months of this year. て利用しづらい。ただし将来に全く希望が持てないというわけでは ない。 かつては数多くの小規模かつ明らかに限定的なカジノ営業が 中心であった韓国だが、2017年には仁川にパラダイスシティが完 成し、さらに最近では済州神話ワールドや済州ドリームタワーがオ ープン。これは本当にこの地域のゲーミングの舞台で競い合ってい くならば、本物の統合型リゾートが必要であるとこの国が認識して いることを明確に示している。 広大なウォーターパークなどの家族向けアトラクションを数多 く持つ神話ワールドは客室2,000室の他、バラエティに富んだ飲食 店、小売店、済州島初のホテル直結のコンベンションセンター、そし て床面積5,775㎡の島内最大のカジノを持つ。 COVER STORY
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