Inside Asian Gaming

2021 年 5月 IAG JAPAN 93 10年前 I t was May 2011 when Inside Asian Gaming first outlined the concerns of some gaming product manufacturers that a ruling by Macau’s Gaming Inspection and Coordination Bureau around payouts on automated Sic Bo could have wider consequences for the electronic games market. The ruling in question related to odds of up to 190-1 being offered on any Sic Bo triple bet – when all three dice show the same upturned number – in automated games compared to the maximum odds of 150-1 allowed on live Sic Bo games. After it became apparent that some hybrid versions of the game, which were restricted to odds of 150-1 on triple bets, may be at a competitive disadvantage compared with fully automated games offering 190-1, the DICJ sent notices to suppliers and operators informing them that automated games could no longer offer different odds to the live games from which they originated. The ruling immediately caught the attention of the industry, with a representative of one leading supplier asking IAG at the time, “Does this ruling stop at Sic Bo, or could it be applied to other games such as video card games, baccarat and both video and automated roulette?” The answer, as we now know, is that the ruling did not stop at Sic Bo at all, and it is now understood by suppliers market-wide that the maximum odds offered on any automated table game must match those offered on the live version. It also remains one of the key reasons why the array of automated table games available on Macau’s casino floors is limited, given the challenges involved with getting new games approved. A history lesson for all! 2 011年5月、Inside Asian Gamingは、自動シックボー( 大小)のペイアウトに関するマカオゲーミング監察協調 局(DICJ)の判断が、電子ゲーム市場により広範囲に及 ぶ影響を与える可能性があると、複数のゲーミング製 品メーカーが懸念していることについて初めて触れた。 ここで問題となった判断というのは、自動ゲームのシックボーのト リプルベット(3つ全てのサイコロの出目が特定の同じ数字)に最大 191倍という配当倍率が与えられたことに関係していた。ライブゲ ームのシックボーで認められている最大倍率は151倍だった。トリ プルベットの最大倍率が151倍に制限されていた同ゲームの一部 のハイブリッドバージョンが、191倍という倍率を提示する完全自 動化ゲームと比べて、競争上劣位にある可能性があるということ が明らかになった後、DICJは販売業者と事業者に対して、自動ゲ ームは、今後元々のライブゲームと異なる倍率を提示することは できないという通達を出した。 この判断は、すぐに業界の注目を集め、ある大手販売業者は当 時、「この判断は、シックボーにとどまるのか、それともビデオカー ドゲーム、バカラおよびビデオと自動ルーレット両方といった他の ゲームにも適用される可能性があるのか?」とIAGに問いかけた。 その答えとは、ご存じの通り、判断はシックボーだけにとどまら なかったというものだ。今では市場全体で、販売業者は、いずれの 自動化テーブルゲームで提示される最大倍率も、ライブバージョン で提示されているものと一致していなければならないと認識して いる。 また、新ゲームの承認を受けることに関わる課題を考えると、マ カオのカジノフロアで利用できる自動化テーブルゲームが限られ ているということも主な理由の1つになっている。 以上、歴史の授業でした!

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=