Inside Asian Gaming

IAG JAPAN APR 2021 70 contains roughly 7.2 million square-meters of total office space. During aSenatehearing inMarch, theAMLC flagged some Php14 billion (US$287 million) in suspicious transactions over the previous two-year period by offshore gaming operators. The hearing proceeded to highlight other aspects within these operations that brought “dirty money” into the country, even into 2021. Senators continued to make accusations that the industry was largely focused on driving revenue as opposed to running clean operations. They also highlighted China’s desire to stop online gambling and Beijing’s continued effort to crack down on these activities outside of their borders. Taxation has been debated for several years among other potential reforms to the current system. Much of this has stemmed from the desire to capture more revenue from the industry that was growing exponentially up until the Great Shutdown. Recent reforms to the taxation policy would allow licensed POGOs to be taxed at a rate of 5% of gross gaming revenue, and workers earning over Php600,000 would have a 25% withholding tax. This would replace the taxes generated previously through the franchise taxes, levies and fees. However, existing POGO operators are challenging the new model. While this challenge continues, the revenue fromPOGOswill have gone down in 2021. This is because of the crackdown and other factors that have driven operators from the market, but also because of the current economic conditions of the industry. Current estimates show that POGO revenue in 2021 will decrease by about 50%. POGOs workers also continue to be a problem because of the number of foreign workers that are in the country, particularly Chinese workers. In 2020, the Department of Labor and Employment (DOLE) stated that that over 200,000 POGO workers had been issued foreign work permits in the previous two years. Over 今、合計138にものぼる膨大な数の認定代理店とサービスプロバ イダの間でも同様のことが起こっている。 未納税問題に加えて、PAGCORと中央銀行は、各POGOに付随 するサービスプロバイダと併せて、これらのビジネスを明らかにす るために、その他様々な問題に対処する必要があることをすでに 理解していた。この中で最も重要だったのが、今年に入って施行さ れたマネーロンダリング改正法で、POGOおよびそのサービスプロ バイダだけでなく、不動産ブローカーや開発会社も監視できるよう 規制が強化された。同法案と共に、新たに反マネーロンダリング評 議会(AMLC)が設置された。フィリピンは以前から、アジア・太平洋 マネーロンダリング対策グループ(Asia Pacific Group on Money Laundering:APG)の監視リストに名前が挙げられており、金融活 動作業部会(Financial Action Task Force)からの制裁回避を助け るために同評議会が設置された。 不動産ブローカーおよび開発会社がその中に含まれた理由と しては、フィリピンの主要な都市部のオフィススペースでPOGOが 占める割合が大きいことがある。彼らは、マニラおよびその周辺地 域の不動産市場を支配するビジネス・プロセス・アウトソーシング (BPO)に次ぐ第2位となっている。オフィススペースのニーズは鈍 化傾向にあるにもかかわらず、POGOは依然として市場全体にあ るオフィススペースおよそ約720万㎡のうちの130万㎡以上のスペ ースを占拠していると言われている。 3月の上院公聴会で、AMLCは、過去2年間にオフショアゲーミン グ事業者による不審な取引が約140億比ペソ(約314億円)あった と警告した。公聴会は、2021年に入ってからでさえも、国に「ダーテ ィーマネー(汚い金)」を持ち込んだこれら事業の他の問題も続け て明らかにし、上院議員たちは、同業界がクリーンな運営を行うの とは対照的に、収益拡大ばかりに集中していると継続して非難し た。彼らはまた、中国がオンラインギャンブルの停止を望んでいる こと、国外でこれら行為の取り締まり強化を続けていることを強調 した。 現制度への改革の可能性の一つとして、数年前から税制につ いての議論が行われてきた。このほとんどがグレートシャットダウ ンまで急速に成長していた業界からより多くの利益を得たいとい う思惑に端を発している。最近の税制改革により、認可を受けた POGOにはゲーミング粗収益の5%という税率が課され、給料が60 万比ペソ(130万円)を超える労働者には25%の源泉徴収税が課せ られることになる。これが、フランチャイズ税やその他課税および 手数料を通じてこれまで生み出されてきた税金を置き換えること になるだろう。しかしながら、既存のPOGO事業者たちはこの新制 COLUMNISTS

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=