Inside Asian Gaming

2021 年 3月 IAG JAPAN 71 held seven rounds of hearings and observed that the damage done by misconduct to individuals and to the overall health and reputation of the financial services industry had been large. The scale of wrongdoing the FSRC revealed and the extent of its impact, including substantial consumer harm, is shocking. There is limited utility in attempting to compare the monstrous scale of the FSRC’s task and the scope of human misery wrought by the misconduct it surfaced, with the AML and corporate governance related shortcomings disclosed by the NSW Casino Inquiry. Suffice to say latent curiosity remains about the threshold for suitability in financial services. The Gaming and Wagering Commission (GWC) of Western Australia (WA) has also now announced it is recommending that State’s Minister for Racing, Gaming and Liquor, establish its own independent inquiry under the Casino Control Act 1984 (WA). The reason for another independent Inquiry, armed with the powers of a Royal Commission, seems to be in response to advice fromtheWAState’s Solicitor’s Office that underWestern Australian legislation, the GWC could not rely on the Bergin Inquiry to make findings in relation to Crown Perth. It seems political momentum has determined that the showmust go on (a Royal Commission has also been announced in Victoria, home of CrownMelbourne). Gambling occupies a strange position in the Australian cultural and political environment. Australian state and territory governments accrue sizeable taxation from gambling revenue, with the NSW Government forecasting AU$2.7 billion in gambling and betting taxation for 2020-21, up to AU$3 billion in 2023-24. Despite this sizeable contribution to public revenue, or perhaps because of it, the gambling sector is mostly received as an important but unpalatable stakeholder, sans the outward political closeness and media opportunities familiar to other less complicated industries. は、ギャンブル規制枠組みの品位にとって重要で、この義務に対す る規制のアプローチと結果が完全に対立していることも明らかと なった。 オーストラリア政府が2017年12月に立ち上げ、2019年初頭に 終了した「銀行・年金・金融サービス業界における不正行為に関す る王立委員会(FSRC)」を大まかに見てみると、一般会員から金融 サービス事業に関して寄せられた苦情は、1万件以上に上ってい る。FSRCは長年にわたり、多くの金融サービス機関による不正行 為を摘発、多くの顧客に多大な損失を与え、関係事業に多大な利 益をもたらしてきた。また、その運営はしばしば法律に反しており、 そうでなくとも、地域社会の期待を裏切っていたと判断した。これ までに7回の公聴会を開催し、不正行為による個人への被害や、金 融サービス業全体の健全性および評判への影響が大きいことを 指摘している。 FSRCが明らかにした犯罪の規模やその影響の範囲は、実質的 な消費者被害を含め、衝撃的である。NSW州のカジノ調査でAML およびコーポレート・ガバナンス関連の不十分さが暴かれたことか ら、同委員会の任務規模の巨大さと、表面化させた不正行為によ ってもたらされた不幸の範囲を比較する試みには、限られた有用 性がある。金融サービスにおける適性の境界については、潜在的 な好奇心が残っていると言うにとどめておこう。 また、西オーストラリア州(WA)のゲーミング・賭博委員会 (GWC)は今回、同州の競馬・ゲーミング・酒類担当大臣に対し、カ ジノ規制法1984条(WA)に基づく独自の独立調査機関を設立する よう勧告していることを発表した。王立委員会の権限を持つ別の 独立調査が行われた理由については、同州弁護士事務所からの助 言に応じるようで、GWCはクラウン・パースに関する調査結果を出 す際、同州の法律ではバーギン調査に頼ることはできないとのこ とである。この状況は、政治的な勢いで続いていくということで間 違いないようだクラウン・メルボルンが位置するビクトリア州でも 王立委員会設立を発表。 ギャンブルは、オーストラリアの文化的および政治的環境の中 で、奇妙な位置を占めている。同国の州および準州政府は、ギャン ブル収入から多額の税収を得ており、NSW州政府は2020から21年 のギャンブルおよび賭博への課税額が27億豪ドル、2023から24年 では30億豪ドルになると予想している。公収入にここまで多額の貢 献があったにもかかわらず、あるいはそれが理由なのか、ギャンブ ル部門は、他のさほど複雑でない産業によくあるような外向きの政 治的親密さやメディアとの機会がなく、重要であるものの受け入れ がたい利害関係者として受け取られることが一般的である。 コラムニスト

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=