Inside Asian Gaming

IAG JAPAN MAR 2021 32 The financials add up too, Tash adds, noting that a better property means higher room rates and more revenue across the board. “They could charge an extra HK$120 (US$15) more per room per night, which is nothing, but at 85% occupancy yields more than HK$220 million (US$29 million) in extra hotel revenue each year,” he says. “Then add in extra F&B spend and all the other components. It will generate more bodies, more demand, higher rent at the mall and all the various spends at the casino. So I think a return on investment of four or five years is not an unreasonable expectation.” According to Clayton, the success or otherwise of The Londoner Macao will ultimately come down to brand building: can Sands generate the same “They’ve dropped the lower-end economy brand and turned it into their own high-end brand, and when you look around at the rest of the market and what the others are all doing, this makes the property competitive again.” – Niall Murray 「彼らはより経済的なブランドを捨て、独自のハイエンドブランドに変えた。市場の 他の場所、そして他の会社が何をしているかを見回してみると、これが施設に再び 競争力を与えてくれるということが分かる」 - ナイル・マレー なかったことが、最終的にザ・ロンドナー・マカオ、そしてホリデイ・ インの1,200室の客室が600室のスイートへと改装されたロンドナ ーホテル、そして370室のスイートを加えたロンドナーコートという 2つの中核施設の登場へとつながった。 IRコンサルタントを専門とするマレー・インターナショナル・グル ープの創業者兼会長で、ザ・ベネチアン・マカオの事業開発部元バ イスプレジデントのナイル・マレー氏はこのように説明する。 「それが在庫を引き上げ、よりハイエンドの商品を流通に戻す 方法だ。 サンズコタイセントラルをザ・ロンドナーへと変えたメリットと は?サンズコタイセントラルを見れば分かる。あれはブランドでは なかった、魅力的なブランドではなかった。単なる国際ホテルチェ ーンの寄せ集めだった。特徴がなく、来たいと思わせる理由になる ものが何もなかった。 しかし、彼らは、ザ・ロンドナー・マカオが中国人の注目を集め、 よくあるショッピングモール体験ではなく、そこにしかない体験を COVER STORY

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