Inside Asian Gaming
2021 年 2月 IAG JAPAN 95 visitors to the theme park despite some rides not yet being operational. Ten years on and RWS attracts around 18 million visitors per year (as of 2019) while Singapore itself attracted 19.1 million foreign visitors in 2019 before COVID-19 decimated travel in 2020. One interesting stat from those days that has reversed, however, is market share. RWS took 51.9% of Singapore’s casino market share in the fourth quarter of 2010, rising to 55.8% in 1Q11, with IAG quoting analysts at the time who suggested, “While we think Marina Bay Sands is undoubtedly a far more spectacular property, we believe the US operator has shown itself to be a relatively underwhelming competitor so far … we think Genting may have a more appealing casino product to Asian gamblers.” Those predictions proved well off the mark: MBS has long since assumed the role of dominant player in Singapore with around 64% of market share in 2019. しかし、当時から逆転した興味深い統計に、市場占有率があ る。RWSは2010年第4四半期に、シンガポールのカジノ市場占有 率の51.9%を獲得したが、2011年第1四半期には55.8%にまで上 昇。IAGは当時のアナリストの発言を引用し、こう表現している。「マ リーナベイ・サンズの方がはるかに華やかな施設であることは間 違いないが、米国の事業者はこれまでのところ、比較的劣勢な競 争相手であるように考えている...。アジアのギャンブラーには、ゲン ティンのカジノ商品の方が、魅力的なのかもしれない」。 後にこれらの予測は、的外れであったことが証明される。MBS はシンガポールにおいて、2019年の市場占有率が64%前後と、長 い間最有力の存在であり続けてきたからだ 。 10年前
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