Inside Asian Gaming
2021 年 1月 IAG JAPAN 63 development in the future. This shop on Broadway is our most influential shop. We usually have four or five rounds of clients in one night, which is almost a miracle in Macau.” Iu Lam Lim, owner of traditional Cantonese dessert shop Hang Heong Un, agrees with Lei. “We have been operating traditional dessert shops in Macau for over 54 consecutive years, and our previous practices were very traditional,” explains Iu. “One of the reasons we chose Broadway is that there are more tourists and the demand is younger, so we started to add desserts that young people like, such as mango pancakes, which cannot be found in our other shops. This platform gives us the opportunity to do so.” An added benefit, Iu adds, has been the attention to detail provided by GEG. “After we moved in, Broadway initiated hygiene inspections twice a week,” he says. “This has greatly improved our traditional dessert practices, because the previous generations were not paying such attention in terms of hygiene. The hygiene supervision from Broadway actually helped us to set up a standard in terms of food preservation, food sanitation and production-period validity.” The application of strict hygiene standards are one function almost all of the Broadway store merchants IAG spoke with raised as a significant benefit. In addition to prioritizing local companies and brands in its procurement process, GEG also provides them with training and technical advisory services, including an invitation to attend its SME Series Food Safety Workshop, where the GEG’s internal food safety protocols and practices were shared and presented to its F&B suppliers. Full sponsorships to attend the Food Traceability Training and CIEH Intermediate Certificate in Food Safety (Level 3) training course were also provided to GEG’s eligible suppliers. のプロジェクトに加わっていただきたいと誠意を持って招待した のだ」。 その仕事は大変で、懐疑的な地元中小企業もあったと、ラン氏 は当時を思い出す。 しかし、ギャラクシーとの提携は、ジョー・レイ氏にとっては簡単 な決断であった。レイ氏は、伝統的な広東料理レストラン「レイ・カ・ チョイ」(英名では「レイズ・クイジーン」)の3代目オーナーで、その 機会にすかさず飛びついた。 「マカオにある他の当社グループ店では、顧客のおそらく8割が 地元住民だが、ここ(ブロードウェイ・フードストリート)は観光客が 集中している」と、レイ氏はInside Asian Gamingに語った。 「ここは評判を確立できる場所で、当社は今後、中国本土でさ らなる発展を目指していく。ブロードウェイのこの店舗は、当社最 有力のお店。一晩で顧客が4、5回転することが多く、これはマカオ では奇跡に近い」。 広東の伝統的なデザート店、ハング・ホンウンのオーナーのイ ウ・ラム・リム氏は、レイ氏の意見に同意する。 「マカオでは54年以上、伝統的なデザート店を運営してきてお り、それまでの運営方法は非常に伝統的なものだった」と、イウ氏 は話す。「ブロードウェイを選んだ理由の一つは、観光客の数がよ り多く、若年層のニーズが高いため。そこで、他店では提供されて いないマンゴーパンケーキなど、若年層に好まれるデザートを提 供し始めた。この場は、そんな機会を与えてくれる」。 イウ氏はさらに、GEGが提供する細かな気配りも利点だと付け 加えた。 「出店してから、ブロードウェイは週二回の衛生検査を始めた」 という。「これまでの代は衛生面にそこまで配慮していなかったた め、この衛生検査で伝統的なデザートの作り方が大幅に改善さ れた。ブロードウェイの衛生管理のおかげで、食品の保存、食料衛 生、製造期間に基準が設けられた」。 厳格な衛生基準の導入は、IAGが話を聞いたブロードウェイの 店舗オーナーらほぼ全員が「大きな利点である」と答えたものの 一つ。 GEGは、地元企業やブランドの調達過程の優先に加えて、研修 や技術面のアドバイスも提供している。これには中小企業に向け た食品安全ワークショップへの招待が含まれる。なお、このワーク ショップでは飲食サプライヤーに対し、GEG内部の食品安全プロト コルと実践が共有された。また、対象となるGEGのサプライヤーに 特集
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