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IAG JAPAN DEC 2020 62 To the north, Hanoi is renowned as Vietnam’s cultural melting pot, highlighting the influence of past settlers via its architecture and famous street food, while directly to the east is the country’s most famous tourist attraction, the world heritage listed Ha Long Bay with its 1,600 individual islands across 43,000 hectares. Finally to Central Vietnam, famous for the old town of Hoi An with its incredible cultural traditions and for some of the nation’s finest beaches, where white sand and turquoise waters stretch as far as the eye can see. “Central Vietnam is definitely a resort beach community,” says Wolstenholme. “That’s what people come here to enjoy, the beach experience, but also to have the cultural experience of Hanoi without having to go too far. “Unlike Hanoi which is more vintage or Ho Chi Minh City which is quite dynamic, with a very large population, Central Vietnam is all about culture and leisure, but the great thing about Vietnam is that people can come and experience the whole lot. “If we look at Vietnam as a destination, we still lag behind places like Thailand but in terms of growth we are in a very good position to compete with destinations that are more mature in terms of attracting international visitors.” It’s not just travelers recognizing what Vietnam has to offer, Wolstenholme notes. In recent years, the central government itself has made an increasingly concerted effort to promote Vietnam to the world both as a tourist destination and as Southeast Asia’s emerging investment hub. Long renowned for its tough visa policies, Vietnam began easing its entry requirements in 2015 when it expanded its visa waiver program to include 24 countries, including the likes of South Korea, Singapore, Malaysia, Japan, Taiwan and the Philippines in Asia, plus the UK, Germany, Italy and France among 10 European exemptions. Three of those – South Korea, Japan and Taiwan – ranked in the top four source markets for tourist arrivals in 2019 with 4.3 million, 952,000 and 926,000 つ星ホテル152軒を含む国内ホテル466軒にある客室のうちの 97,098室を占めている。ベトナム観光総局(Vietnam National Ad- ministration of Tourism)が公表した数字によると、2019年だけで 5つ星ホテル50軒、4つ星68軒がオープンした。 そしてまだなお新オープンが控えている。ホテル建設の国際デ ータベース『TOPHOTELPROJECTS』が実施した調査によると、8月 時点で、ベトナムの開発パイプラインには現在116のホテル計画が あり、さらに43,947室増える予定。新型コロナによって遅れが出る 可能性はあるものの、そのうちの44軒が今年中のオープンを控え ている。 ホーチミンという南部の人気観光地が最も多い18軒を占めて いたものの、リゾート地のフーコック島が9軒で、それぞれ8軒の首 都ハノイや、海岸沿いのホイアンおよびカムランを抑えて2位につ けた。 そのように地理的に広い範囲に広がっていることこそが、ベトナ ムが世界の観光のホットスポットになっている理由を裏付けてい る。旅行客は、南へ向かい、国内最大の都市を体験したり、その近 代史をより深く学ぶ。そして北へ向かってフランスと中国の建築が 独特な形で混在する昔からの政治の中心地を探索。そして中部で より伝統的な文化体験、そして世界有数のビーチでのんびりする。 最もオープンで友好的かつホスピタリティにあふれる地域とい う人もいるベトナム南部は、かつてのサイゴン、ホーチミン市の活 気ある通りと終わることのないナイトライフが最も良く知られてい る。また、胸が痛むようなベトナム戦争の歴史を振り返る戦争証跡 博物館や、ベトコンが米兵の手が及ばない場所に移動するために 使用した地下トンネル網のクチトンネルなど、本当に素晴らしい史 跡もある。 南部はまた広大なメコンデルタのホームでもあり、メコン川を 中心に支流やそれを結ぶ水路が四方八方に広がり、膨大な数の野 生動物が生息する地域でもある。 北部にあるハノイは、様々なベトナム文化のるつぼとして有名 で、建築と有名なストリートフードを通して過去の入植者たちの影 FEATURES

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