Inside Asian Gaming

IAG JAPAN DEC 2020 30 “The location was chosen because it is near to the most popular tourist destination in Vietnam, Hoi An Township,” adds Stephen Evans, Chief Development Officer at Hoi An South Development Ltd. “We are fortunate with Hoiana’s location. Our site, which is about 945 hectares, has more than 3km of beach frontage and 5km of coastal highway frontage. The development site was sparsely populated and although zoned as agricultural, very little of the land was used as farmland. “So we see this as a unique opportunity. IR is a new form of business in Vietnam, and Hoiana is cooperating very closely with local and national regulators to bring planning and business regulations to accommodate this new form of development.” After all, explains Evans, Hoiana isn’t just envisioned to be a destination resort. It is also seen as a showcase of the very best central Vietnam has to offer, from its world-famous food culture to the authentic smiles of the locals. “For this initial phase, our focus is to build one of the greatest hubs of hospitality and experiences in the region, so the design revolves around hospitality experiences, including our hotels and villas, a great golf course and the state-of-the-art gaming and entertainment facilities,” he says. “We want to create an appealing product to put this relatively new area onto Vietnam’s tourism map. “But our ultimate goal for the overall multi- phased project is to develop an urban township. “We have planned now for that future expansion of utilities and services. A lot of care has been taken to ensure that Hoiana is fully integrated into the local districts – Hoiana is a part of the wider provincial community. “So the development of Hoiana over the next 10 to 15 years will serve as a generator for the development of Quang Nam Province, bringing people and services and long-term employment.” COVER STORY 「新世代の旅人」向けに再考された飲食、出会い、リラクゼーショ ンコンセプトを提供するという。 最後に、2022年末にオープン予定のホイアナの第1フェーズの 最後のピース、ローズウッド・ホイアンではゲストは高級ヴィラに宿 泊し、施設では専用スパトリートメントルームを通じて、同ブランド の総合ウェルネスコンセプト『Asaya』が提供される。 4つ全てのブランドに共通するのが、同社が「リレーションシッ プ・ホスピタリティ」と呼ぶサービス哲学へのローズウッドの献身 だとアマド氏は説明する。 同氏は「我々は、ゲスト、ビジネスパートナー、そしてコミュニテ ィとの長く続く満足できる繋がりを作ることの大切さを信じていま す。リレーションシップ・ホスピタリティは当社の文化の柱であり、ベ トナム文化の真の温かさと魅力によって強化された、真心から生 まれたサービスを提供することができます。当社では、我々のチー ムに加わる人を自然にそのような心を持った人に限定して選んで います。 また、我々の行動全てにおける最終目的地を尊重し、称えても います。例えば、ホイアナホテル&スイートでは、ホーチミン市のア ートギャラリーと協力して、ホテルを飾る芸術品を調達し、ゲストと ベトナム、特にホイアンとを繋ぐ本物の場の雰囲気を作り出しまし た」と話す。 ホイアナコンセプトの中心にあるのがこの周辺エリアとの繋が りであり、その名前がまさに隣接する街を反映している。 ウォルステンホルム氏は、「統合型リゾートは、いささか閉ざさ れた場所だと見られがちですが、我々は異なる見方をしています。 ここに来る人達は、リゾートの中に滞在して、様々な体験をする 機会を持てますが、我々は、リゾートの外に出て、美しいビーチやホ イアンのような場所を体験するよう勧めています。というのも、それ がゲストにとって記憶に残る体験につながるからです」と語る。 ホイアン・サウス・ディベロップメントの最高開発責任者、スティ

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