Inside Asian Gaming

IAG JAPAN NOV 2020 68 2020 POWER 50 LINDA CHEN VICE CHAIRMAN, COO AND EXECUTIVE DIRECTOR Wynn Macau Ltd リンダ・チェン (陳志玲) 副会長兼COO兼業務執行取締役 ウィン・マカオ 15 POWER SCORE パワースコア: 1,287 POSITION LAST YEAR 昨年の順 位: 13 CLAIMS TO FAME 評価理由 Go-to person for marketing and strategic development of Wynn Macau since inception Native Chinese with deep experience in international marketing • • • • 創業以来、ウィン・マカオのマーケティングおよび戦略的開発で頼りになる人物 国際マーケティングの豊富な経験を持つ中国人 WITH ITS EXPOSURE TO THE PREMIUM END of the market, it is perhaps no surprise that Wynn Macau has been among the hardest hit by the COVID-19 pandemic. And with the not so small matter of license re-tendering now less than two years away, that means the role of the company’s Vice Chairman and Chief Operating Officer, Linda Chen, is more important than ever. One half of Wynn’s key “on the ground” leadership teamalongside Ian Coughlan, Chen fulfils two vitally important duties at Wynn Macau Ltd of which government relations will be essential in the countdown to the re-tendering process. She has been busy these past few years building up her Chinese network in support of Wynn’s re-tender bid. Her other key duties center around the VIP space with Chen considered the company’s frontline link to junkets. With that in mind, the 52-year-old perhaps understands better than most the challenges facing that side of the industry in the near-term. Chen’s experience remains invaluable to Wynn Macau as it prepares to start development of the second phase of its flagship Macau IR, Wynn Palace. Part of the opening teams of three major Las Vegas resorts – The Mirage in 1989, MGM Grand in 1993 and Bellagio in 1998 – she served as Executive Vice President of International Marketing for Bellagio and as Executive Vice President of International Marketing for all of MGM Mirage (now MGM Resorts International). She joined Wynn for the second time in her career in 2002 and came to Macau when Wynn Resorts won its casino concession that year. Her star has been on the rise ever since. プレミアム客へ の依存を考えると、ウィン・マカオが新型コロナウイルス感染症パ ンデミックによって恐らく最も打撃を受けていることに驚きはないだろう。今から2 年以内に再提出するライセンスの問題はそれほど小さくもないが、それは同社の 副会長であり、最高執行責任者であるリンダ・チェン(陳志玲)氏の役割がこれまで 以上に重要であるということを意味している。 イアン・コクラン氏共に、ウィンの主要な「現場」首脳部の相棒であるチェン氏 が、再入札手続きのカウントダウンに政府関連が不可欠なウィン・マカオで、極め て重要な2つの任務を遂行している。IAGのスパイは、チェン氏がこの過去数年の 間、ウィンの再入札を支援するための中国人ネットワークを築くのに忙しくしてい たと語った。 チェン氏とVIPスペースを軸にした彼女の主な任務は、ジャケットに対する同社 の最前線の人脈であると考えた。それを念頭に起きつつ、52歳の同氏は、近い将 来、業界のジャンケット側で直面する多くの課題よりも恐らく理解している。 マカオのIR旗艦施設であるウィン・パレスの第2フェーズの開発準備を開始する 際に、チェン氏の経験は、ウィン・マカオにとって引き続き非常に貴重なものであり 続ける。 ラスベガスの3つの主要なリゾート(1989年のミラージュ、1993年のMGMグラン ド、1998年のベラージオ)のオープニングチームの一員であったことに加えて、同 氏はベラージオで国際マーケティングの副社長を務め、その後MGMミラージュ(現 MGMリゾーツ・インターナショナル)で国際マーケティングの副社長を務めた。 また、2002年にウィンに再入社し、その年にウィン・リゾーツがカジノコンセッシ ョンを勝ち取った時にマカオに移り、それ以来彼女の星は上昇し続けている。

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