Inside Asian Gaming
2020 年11月 IAG JAPAN 29 the industry and have a responsibility to simply get it right. Keen followers of the list will remember that in 2016 we completely overhauled the Power 50 ranking methodology and in an effort to be more scientific and objective in the rankings we introduced a numerical “Power Score” for each person on the list. This proved popular and we’ve continued this tradition ever since. Power Score points arise from a number of factors including the GGR of the person’s organization (or a surrogate comparative measure if necessary), a weighted “carving up” of those points between the top senior executives with key policy control of that organization, adjustments for whether the person is hired or has a major equity position, their length of tenure, how active in business initiatives the person has been in the prior 12 months, the long- term gaming pedigree of the person, the jurisdiction in which he or she operates and many more. Some factors are necessarily subjective, but we’ve always assigned a points value in an attempt to be objective. We have done this without any predetermined idea of where any person should or should not be ranked. At the end of the day, in our industry the concept of “power” generally comes down to direct or indirect control of money. The greater the GGR controlled, the greater the power. But what, exactly, is control? It’s about influence, it’s about who is the ultimate decision maker, and sometimes it’s simply about who is the person everyone in the room looks to for the answers. In the same way that a country is a country because other countries say it is, some people are powerful simply because other people say they are. Here are some other questions that have arisen during the selection process: 決定 今年アジアンゲーミングパワー50の選定委員会に尊敬すべきメ ンバーを再度迎え入れることができたことを大変うれしく思ってお り、リストの最終仕上げでの長いプロセスを通じて貴重な意見やイ ンサイトを共有していただけたことに感謝を伝えたい。9名全ての審 査員は後の頁で紹介する。 過去10年間で、アジアンゲーミングパワー50は業界で最も重要 な人物の決定版リストとなり、そうして我々は業界で重要な役割を 担い、ただただ正しく行うという責任を負っている。ランキングの熱 心なフォロワーの皆さまは、2016年に我々がパワー50ランキングの 方法論を徹底的に見直し、ランキングにおいてより科学的かつ客観 的になる努力をする中で、リスト上の各人物を数字で表す「パワース コア」を導入したことはご存じだろう。これが好評であったために、そ れ以降もこの方法を継続した。 パワースコアポイントは様々な因子から生じ、その中にはその人 物の組織のGGR(または必要であれば代わりの比較測定)、その組織 の重要方針に影響力を持つトップ上級幹部の間でそれらポイント を加重「分割」したもの、 その人物が雇用されているのかまたは大 2020 パワー50 きな株式割合を保有しているのかによる調整、在職期間、過去12カ 月間事業取り組みの中でどれくらい積極的に動いていたか、その人 物の長年のゲーミング業界での経歴、その人物がどの法域で事業 を運営しているのか、その他様々な要素が含まれる。一部の因子は 必然的に主観的になるが、常に客観的であろうと努力する中でその 因子にポイントバリューを割り当ててきた。我々はこれを誰がどこ にランクインすべきか、またはすべきでないかというあらかじめ決ま った考えを持つことなく行なってきた。 結局のところ、この業界では「パワー」というコンセプトは一般的 にお金の直接的または間接的な支配に落ち着く。支配するゲーミン グ粗収益(GGR)が大きければ、パワーも大きくなる。しかし、具体的に 「支配」とは何なのか?それは影響力だ。誰が最終的なデシジョン メーカーなのか、そして時にそれは単純にその部屋にいる全員が答 えを待って見つめる人物は誰なのかということを意味する。他の国 がそれは国だというから、それは国であるというのと同じように、単 に他人が彼らは力を持っているというからその人たちは力を持って いるということだ。 選定プロセス中に生じた他の質問は以下の通り。
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