Inside Asian Gaming
IAG JAPAN OCT 2020 82 be created in a country where the domestic savings rate is the highest in the world. That project returns there may not exceed Macau’s early successes is irrelevant given the limited number of remaining investable countries in Asia. In terms of new emerging markets for casino gaming enterprises, only Thailand remains as a jurisdiction and market that can sustain another billion dollar integrated resort – and Thailand currently has no plans to allow legal casino gaming or develop a regulatory framework that would give any visibility to potentially interested casino investors. Still, tough questions need to be asked of some of Asia’s major casino operators whose business models are heavily weighted towards the VIP junket segment, including those that have already had run-ins with the Chinese government. Crown Resorts, for instance, is in themidst of finishing its AU$2.4 billion (US$1.56 billion) ultra-luxury hotel development at Barangaroo in Sydney, Australia. The AU$6.9 million (US$4.9million) development cost for each of its 349-rooms and suites far exceeds any other major IR development and will be heavily reliant on Chinese VIP play to be successful. Compare Wynn Palace’s US$2.4 million development cost per room while understanding that one of Macau’s most luxurious casinos was also the most expensive of its time. How Crown will be able to generate enough cash flow to justify their investment is anyone’s guess if they amongst others will be challenged in their marketing efforts to an increasingly regulated Chinese VIP market. It certainly won’t come from domestic demand alone and especially while considering ongoing travel restrictions. Their shareholders would be wise to ask on what basis did we decide to create the most expensive casino in the world (on a per room basis) and what are we really prepared to do to make our investment perform? The interesting thing about the Asia IR sector and the reason I have a keen interest is that it is a known quantity. It is a world where winners and losers can be easily identified based on their respective ど、VIPジャンケット部門に大きく偏ったビジネスモデルを持つアジ アの大手カジノ事業者に関する厳しい質問も投げ掛けられる必要 がある。例えば、クラウン・リゾーツはオーストラリアのシドニーに あるバランガルーで24億米ドルの超高級ホテル開発の仕上げ段階 に入っている。349ある客室およびスイート各部屋にかける690万 米ドルという開発コストは、他の主要IR開発の水準を大きく上回っ ており、成功するには中国人客のVIPプレイに大きく依存すること になる。マカオで最も高級なカジノの一つであり、当時最も大きな 開発費をかけて建てられたウィン・パレスの各客室240万米ドルと いう開発コストと比べるとよくわかる。クラウンが、とりわけ益々規 制が厳しくなる中国人VIP市場へのマーケティング努力において課 題に直面した場合、その投資を正当化するのに十分なキャッシュ フローをどう生み出すことが出来るかというのは、誰にもわからな い。確実に国内需要のみからくることはない。特に現在も続く渡航 制限を考えると。その株主たちは、(客室1室あたりベースで)世界で 最も高価なカジノを作り出す決断をした根拠、そしてその投資を上 手くいかせるようにするために実際どのような準備をしているかに ついて尋ねる賢明さを持ち合わせているだろう。 アジアのIRセクターに関して興味深い事、そして私が強い関心 を持っている理由が、その既知数だ。そこは、それぞれの企業戦略 とビジネスモデルをベースに勝者と敗者が簡単に特定できる世界 だ。そして、特に急速に変化する環境の中で、成功する企業という のは、新しいことにチャレンジする欲があり、過去に機能したもの に完全に依存しない企業だろう。 アジアのカジノゲーミング界における寡占型の投資リターンを 生み出す能力というものが過去の産物になって久しい一方で、チャ ンスはまだ残っている。幾分、アジアカジノ業界のプレイヤーたち は、ここ数年間あまりに簡単な時代を過ごしてきており、完全にユ ニークな製品サービスを提供しないながらも大きな利益を得てき た。VIPゲーミングは、相変わらずほぼ一般商品化されたもののま まになっている。次の10年にかけて成功する企業は、新型コロナウ イルスのパンデミックから最も大きな回復を見せる企業だろう。カ ジノ事業者にはマーケットの標準利益を生み出す持続可能なビジ ネスを推進するために、深く掘り下げ、必死で努力し、本当の意味 で益々多様化する多くの利害関係者を理解し、顧客が実際に楽し む付加価値のある提案を作り出すことが求められる 。 COLUMNISTS
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