Inside Asian Gaming

2020 年 10月 IAG JAPAN 25 巻頭特集 State Holdings Managing Partner David Bonnet explains. That includes mainland travelers, often from Shenzhen, that combine visits to Hong Kong and Macau, and those arriving at Hong Kong International Airport bound for Macau, a transfer simplified by the Hong Kong-Zhuhai-Macau bridge. “They spent 15 years figuring out their infrastructure with no barriers to the airport, with building a US$20 billion bridge, with all the bus contracts,” Bonnet, a former Macau gaming executive, says. “They developed a very efficient system to attract a huge number of tourists into a relatively small geographic area. Then they were very efficient at putting roadblocks on that all of a sudden [due to COVID-19], and they’re going to have to figure out a way to get back to where they were, and that includes Hong Kong.” Most analysts expect premium players to lead Macau’s recovery. Limited capacity suggests operators will market to their biggest spenders. Analysts believe premium players have been less impacted by economic ills accompanying the virus and are more ready to travel. But not everyone believes VIPs will lead Macau’s revival. “Recovery in Macau has to rely on mass. VIP is such low-quality revenue, a low-margin, high-volatility, commoditized business that’s highly competitive,” Bonnet says. “Integrated resorts are built on business plans that require 20,000 people or more every day to drive primarily mass market [gaming], mass-market and luxury retail businesses,” Bonnet adds. “IRs can’t sustain on a couple of VIPs coming in and playing.” HOME COOKING Beyond Macau, Singapore reopened its IRs on 1 July. In late August, PAGCOR greenlighted Manila casinos to begin “trial run” reopenings at 30% capacity. Korea’s foreigner-only casinos have opened and closed in response to new coronavirus outbreaks, while Kangwon Land has been mainly closed throughout. Self-governing Jeju island’s Casino Policy Division だ。マカオとは違い、繰り返しやって来る新型コロナウイルスの流 行の波を経験している。香港からマカオを訪れる人は、依然14日 間の隔離の対象となっている。2019年、香港からの訪マカオ旅客 数は735万人にのぼり、マカオを訪れた人のほぼ5分の1を占めて いた。しかし影響はそれ以上に及んでいる。 「多くの人は、マカオへの交通のかなりの部分が香港経由であ ることを理解していない」。デルタ・ステート・ホールディングスの マネージングパートナー、デビッド・ボネット氏は説明する。それに は、大抵が深セン市からの、香港とマカオへの旅行を組み合わせ た中国本土からの旅行者、そして香珠澳大橋によって移動が簡単 になったために目的地はマカオで香港国際空港に到着する人な どが含まれている。 マカオのゲーミング元幹部のボネット氏は、「彼らは、空港まで 妨げるものの無いインフラを作り出すのに15年を費やし、200億米 ドルの橋を建て、全てのバスの契約を行なった。 彼らは非常に効率的なシステムを構築し、比較的小さな地理的 エリアに膨大な数の観光客を惹き付けていた。そして彼らは、(新 型コロナウイルスによって)突如としてそこに封鎖物を非常に効率 よく設置した。そして元いた場所にもどる道を探し出さなければな らなくなった。それには香港が含まれる」と話す。 大半のアナリストたちが、マカオの回復を引っぱるのはプレミア ムプレイヤーたちだと予想する。定員制限は、事業者が最も消費 額の多い客に働き掛けることを意味する。アナリストたちは、プレ ミアムプレイヤーは新型ウイルスに付随する経済的苦痛から受け た影響が比較的少なく、より旅行への備えができていると見てい る。しかし、全員が「VIPがマカオの復活を引っぱる」と考えている わけではない。 「マカオでの回復はマスを当てにすべきだ。VIPは非常に質の 低い収益で、低マージン、高ボラティリティ、非常に競争の激しい画 一化されたビジネスだ。

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