Inside Asian Gaming
IAG JAPAN SEP 2020 84 もちろん他社も開発しているでしょうが、我々は日本で開発し ているという自負もありますし、絶対に負けたくはありません。 もちろん既存のパチスロをモチーフにしたものも開発していま す。 山本: 日本にIRができても3カ所です。仮に、そこに3,000台ずつ スロットが入っても9,000台。マーケット的には小さい。しかし、 日本で人気が出て海外からの訪問客を通じて『日本にはこん なに面白いコンテンツがある』と話題になれば、海外のマーケ ットに売り込めるチャンスはあります。そうなれば日本のメー カーも強くなれるかなと思います。マーケットニーズに合った もの、そして僕らがやりたい事をちょっと足していく感じです。 上村:新社長兼CEOに就任されたスコット・ウィンゼラー氏の 理念ですね? 山本: そうです。『まずはコアに刺して、それから自分達のやり たい事だ』と彼は常々言っています。 元々彼はIGTで日本のパ チスロに関わっていたのでパチスロに関しての話も良く理解し ていると思いますし、考え方も非常に参考になります。 actually played the games back in the day, and since they still have new series coming out, we hope it will also resonate with the younger generations. SK: It really has the game aspects that you find in Japanese pachislot. HS: It’s a 5-line game, but is made with amusement elements like pachislot. The casinos have actually come to us saying the free game portion is too long, and they’re worried it’s hurting their income. The next problem is finding the balance between the casino’s income and the pachislot-type amusement that even we want to play. MY: But we aren’t giving up on this at all. We believe that this sort of gaming element is necessary to allow customers to enjoy casinos for long periods of time. We plan to incorporate both operator and user opinions to continue making improvements. JAPAN
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=