Inside Asian Gaming

IAG JAPAN SEP 2020 82 JAPAN A s Japan continues to ponder the prospect of an integrated resort industry, Sega Sammy is working to bring creative EGM content to the world, installing the first “Virtua Fighter” video slot machine at Vietnam’s Macau Gaming Club in June. IAG spoke with Masaki Yamamoto, Vice President, Executive Officer and Managing Director of the Research and Development Division at Sega Sammy Creation – the casino sales company under Sega Sammy Holdings – and Hayato Sasaki, who serves as Director of Sales. Shintaro Kamimura: How has Sega Sammy Creation been affected by COVID-19? Hayato Sasaki: Due to so many casinos not accepting customers at this time, we haven’t been getting orders from casinos. Also, since governments in the world have been moving slowly [due to COVID-19], it caused delays in various projects. However, I think the same is true for all manufacturers. SK: What was the reason for going with the “Virtua Fighter” slot motif this time? Masaki Yamamoto: “Virtua Fighter” is the first 3D fighting game and has sold all over the world, so we thought it would be well-received all over the world. We started with about 3,000 title options, and this is one of the dozen or so that we narrowed it down to. The target demographic for “Virtua Fighter” and “House of the Dead” is people in their 40s to 50s who 今 回IAGは、6月にビデオスロット『Virtua Fight- er』(VF)をベトナムの「Macau Gaming Club」 に設置するなど、世界のEGM市場でシェアを 狙うゲーミング大手、セガサミーホールディン グスのカジノ販売会社であるセガサミークリ エイションの開発本部長・山本理樹氏と、営業部マネージャー・佐 々木勇人氏に話を聞いてみた。 上村慎太郎:まずは、新型コロナの影響はどうでしょうか? 佐々木勇人: 現在、各カジノにお客様が入れていない状況が多い のでカジノからの注文が入らなくなっています。また、(コロナの影 響で)各国政府の動きがスローになっていますので、方々でプロジ ェクトの遅延が出ています。しかしこれはどのメーカーも同じだと 思います。 上村:今回、VFをスロットのモチーフに選んだ理由は何でしょう? 山本理樹: VFは世界初の3D格闘ゲームで、世界的に売れたゲーム です。なので、世界に通用するコンテンツだと思いました。3,000タ イトルくらいの候補から10数個まで絞った中の1つです。 VFやHOUSE OF THE DEADは実際にゲームをプレイしていた40 〜50代がターゲット層で、今でも新しいシリーズが出てますから、 若いゲーマーにも広まれば良いなと考えています。 上村:非常に日本のパチスロを意識したゲーム性だと感じます。 佐々木: 5ラインで、パチスロ的なアミューズメント性を持つ作りに なっています。「フリーゲームが長く、インカムが落ちてるのではな いか」とカジノ側に言われたりもしました。自分達がやりたいパチ スロ的なアミューズメント性の部分とインカムの部分をどう天秤 にかけていくか、そこが次の課題です。 山本: でも、ここで諦めるつもりは全然無くて、カジノで長く滞在し てもらうにはそういうゲーム性は必要だと思っています。少しずつ オペレーターとユーザーの意見を聞いて改善していきたいと思っ ています。 上村:日本にIRが出来たらパチスロ的なゲーム性はヒットするの では? 佐々木: はい。そこ(日本版IR)では絶対にリードしたいところです。

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