Inside Asian Gaming
2020 年 9月 IAG JAPAN 45 CREDIT CRUNCH It was during these early days of junket rooms opening within STDM’s casinos that loan sharking became far more prolific. Prior to 2004, when Macau authorities introduced the first gaming credit law, it was illegal for STDM as the sole casino concessionaire to provide credit for the purposes of gambling, and so it fell to the Daa Maa Zai to arrange such deals with players directly. But problems quickly emerged. First of all, as more money was handed out to players on credit, debt collection became an increasing issue due to its lack of enforceability in mainland China. As Green explains, “The junkets themselves were reluctant to extend large volumes of credit because they had problems with collection, and upstream the casino operators weren’t particularly happy to fund them either, so the initial market that these guys were tapping into I would describe as an opportunistic market where people would come over the border, be met by some bloke who would say, ‘I’ve got a deal for you’, and he would sell them chips for cash. “If he knew them he might say, ‘Put it on tick, I’ll take something out of your cash chips and we’ll convert your initial winnings back into dead chips so I get my commission from the chief junket man,’ and so it went on. “It was almost like a pyramid selling scheme where the whole thing cascaded down to agents going in all directions.” Having so many agents competing for business became an even bigger problem for Macau itself, particularly as such dealings inevitably increased competition between the two main triads – 14K, led by Wan Kuok “Broken Tooth” Koi, and Shui Fong, led by た全てのチップに対する0.7%の手数料の見返りにプレイヤーに販 売することができた。それと似たローリングチップモデルが、今日 に至るまでマカオのカジノのVIP客の主なプレイ方法に残されてい る。 また、具体的にジャンケットの使用専用のVIPルームを初めて導 入したのもカジノ・リスボアだった。1974年、ガルシア・レアンドロ 氏が知事に就任した。知事は以前から実施されていた年間コンセ ッション料システムではなく、ゲーミング粗収益に新税をかけるよ うマカオのゲーミング税法を改正した。しかし、独立して動くこれら チップローラーをあまりに多く抱えたことがそれ自体の問題を作 り出した。その解決策は、より力があり信頼のおける疊碼仔の一 部に専用VIPサロンの使用を提案することだった。彼らはその代わ り、自分たちの監視の下で営業を行う、より大きなグループに対す る責任を追う。1986年にグランド・リスボアにオープンしたダイアモ ンドVIPルームの成功が、マカオのカジノそしてアジア太平洋全域 にいるジャンケットによって現在運営されている何百ものVIPクラ ブの土台を作った。 信用収縮 高利貸しがはるかに豊かになったのは、STDMのカジノ内にジャ ンケットルームがオープンしたこの初期の頃だった。2004年より前 のマカオ当局が最初のゲーミング信用法を導入した際、単一のカ ジノコンセッション保有者としてSTDがギャンブル目的で融資する ことは違法だった。そのためにプレイヤーとそのような取引を調整 するのは疊碼仔の仕事となった。 しかし問題はすぐに現れた。まず初めに、信用貸しでプレイヤー に手渡されるお金が増えるほど、中国本土で強制執行性が無いこ とで、債務回収の問題が大きくなった。 グリーン氏が説明するように、「ジャンケット自身は、回収の問題 を抱えていたために、多額の貸付を行うことに消極的であり、その 上流ではカジノ事業者も彼らに資金提供することを特に喜んでは いなかった。だから、彼らが最初に入り込んだ市場というのは、私 が機に便乗した市場と呼ぶもので、国境を越えてやって来る人達 は、『上手い話があるよ』と話しかけてくる輩に出迎えられ、奴らが その客に現金でチップを売るというもの。 もしその客と知り合いなら、彼らは『チップを貸すので、君のキャ ッシュチップからいくらかもらって最初の勝ちをデッド・チップに戻 す。そして、俺はまとめ役のジャンケットからコミッションをいただ く』と言う場合もあった。 それはまるで、全ての方向に広がるエージェントに次々と繋がっ ていくねずみ講のようなものだった」と説明する。 ビジネスをめぐってあまりに多くのエージェントに競争させたこ フォーカス
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