Inside Asian Gaming
2020 年 8月 IAG JAPAN 73 from the back end and platform through to the front end and player acquisition strategy. BB: Do you see crossover between the land-based and online gaming industries becoming more common in the future, and in what way? JK: One thing this global situation has shown us all is the potential and support that a digital offering can provide across many verticals, including gaming. The landscape for casinos has now changed and operators will be looking at their reopening strategy, and also their strategy for the future to accommodate the new world. At GiG, we are specialists in taking land-based operators online for the first time. We use a combination of our business-to-business assets and our business- to-consumer knowhow to offer our clients turnkey solutions from hardware to software to operations. Having a complete approach in both the online and offline world allows the operator to be ever accessible to their customers, and with GiG’s omnichannel solution this is delivered seamlessly. BB: To what extent has the demand for rapid data management grown in recent times and why? JK: We are seeing the demand for real-time reporting become an increasingly regular requirement. This is due to the potential for improvements that real- time data can enable in areas such as responsible gambling, where for example our real-time data solution allows the operator to offer customers a better service than that of their own data warehouse. For example, if an operator is tracking new deposits, our real-time data platform allows them to identify immediately if a player is depositing funds out of alignment. Ultimately the scope of information that 我々は、事業者がデジタルの旅に乗り出すとなった場合、彼らを 支援する好位置につけていると考えており、オンライン事業者だけ でなく、米国のハードロックやニュージーランドのスカイシティとい ったランドベースのクライアントに優れたデジタルサービスを届け た確実な実績があります。 BB:おっしゃる通り、アジア全体としてはかなりランドベース型の 市場です。GiGはランドベース事業者に特に何を提供できるでしょ うか? JK: ランドベース事業者には、バックエンドやプラットフォームか ら、フロントエンドおよびプレイヤー獲得戦略まで、デジタルトラン スフォーメーションを推進するためのテクノロジーと経験を提供し ます。 BB:ランドベースとオンラインゲーミング業界のクロスオーバー が将来、益々一般的になると思いますか?そうであればどういった 形で? JK: この世界の状況が示している事の1つが、デジタルサービスが ゲーミングを含む多くの市場で発揮できる可能性と提供できるサ ポートです。カジノの状況は変化し、事業者はその再開戦略を検討 していくでしょう。そして新しい世界が求めるものを提供する将来 に向けた戦略もです。 GiGにおいて、我々はランドベース事業者を初めてオンラインの 世界へと連れていくスペシャリストです。我々は、B2Bの製品とB2C のノウハウの組み合わせを活用して、クライアントにハードウェア からソフトウェア、そしてオペレーションまでのターンキーソリュー ションを提供します。 オンラインとオフラインの世界両方で全てを網羅したアプロー チを持っていることによって、事業者はこれまでできなかったレベ ルで顧客にアクセスできるようになり、GiGのオムニチャネルソリュ ーションを通じてこれが継ぎ目なく届けられます。 BB:ここ最近で、高速データ管理への需要はどの程度大きくなりま したか?そしてその理由は? JK: リアルタイムの報告への需要が益々定番の要望になってきて いるのが分かります。これは、リアルタイムデータが責任あるゲーミ ングなどの分野で実現できる改善への可能性によるものです。当 社のリアルタイムデータソリューションによって、事業者はその顧客 に独自のデータウェアハウスよりも優れたサービスを提供できるよ うになるなどがあります。 特集
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