Inside Asian Gaming
2020 年 8月 IAG JAPAN 47 engaged and informed, and continue to position SG Asia as an employer of choice in attracting future talent. As a well-known leader in gaming, Ken leaves big shoes to fill. BB: You also find yourself taking on the role at one of the most challenging times the industry has ever faced. First of all, what impact has COVID-19 had on SG in Asia? CL: No doubt taking over from Ken during the pandemic has been very challenging. However, it has accelerated my learning curve of the new role. COVID-19 has obvious implications, but it’s also given us an opportunity to take a deep dive into all facets of the business and focus on how we can build an even stronger team moving forward. BB: What are the main challenges your team faces in emerging from this crisis? CL: The main challenges are trying to understand what the various markets look like during reopening phases. Will new trends emerge? How will social distancing and its impact on player demographics and behavior impact player preferences? What role will technology play in catering to the new norm? Will such changes be short term and subsequently return to a pre-COVID-19 landscape or will there be a fundamental shift in the overall market environment? These are just some of the challenges that are applicable to our entire industry. BB: What do you envision the next 12 months will bring for the Asian gaming industry and particularly for the slots market? CL: We’ve already heard a lot of industry talk fromaround the globe regarding cashless gaming, as the push for technology solutions that reduces the dependency on both chip and cash handling has become a hot topic in a post COVID-19 world. Implementing such technology, 常に困難であることは間違いありません。しかしながら、それによ って新しい役職の私の学習曲線は加速されています。COVID-19の 影響は明らかです。しかし、一方では我々がビジネスの全ての面に おいて掘り下げ、今後チームをより強くすることができる方法に集 中する機会を与えてくれてもいるのです。 BB:今回の危機から浮上する中でチームが直面した主な課題は何 でしょうか? CL: 主な課題は、様々な市場が再開フェーズの中でどのようになる かを理解しようとすることです。新たなトレンドが現れてくるのか? 社会的距離と、プレイヤー層やプレイヤー行動へのその影響がプ レイヤーの好みをどう左右するのか?テクノロジーは「新しい生活 様式」に対応する中でどのような役割を果たすのか?そのような変 化は短期的なもので、その後はコロナ前の状況に戻るのか、また は全体の事業環境における根本的な変化があるのか?これらは 業界全体に該当する課題のほんの一部です。 BB:今後の12カ月間がアジアゲーミング業界、そして特にスロッ ト市場に何をもたらすと想像していますか? CL: すでに世界中でキャッシュレスゲーミングに関する業界の話が たくさん聞こえてきています。新型コロナ後の世界では、チップや現 金取扱いへの依存性を低くできるテクノロジーソリューションを求 める声が注目の話題になっています。特にアジアでは、そのような テクノロジーを実行に移すことに独自の課題があり、市場ごとに 異なります。 スロットに関しては、再開が始まって以降、すでにオーストラリ アで、SGの定番ゲームタイトルのパフォーマンスが改善している という傾向が現れているのを確認しています。これには、『Lock It Link』シリーズからのオリジナルタイトルの一部、『Happy Chance』 や『Jin Ji Bao Xi』シリーズ、そして『Drifting Sands』シリーズといっ た当社の人気の$1ゲームなどが含まれます。アジアでも同様の結 果が見られると予想しています。この地域で優位性を与えてくれる 人気の既存製品群があるため、当社は良い位置につけていると考 えています。 特集
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