Inside Asian Gaming

2020 年 7月 IAG JAPAN 65 ア ジア統合型リゾート業界という競争の激しい世 界において、大きな効果を生み出せるものは細 々としたものだ。そして最もコストがかかると分 かるのは小さなミス。 コミッショニング(性能検証:Cx)管理の専門家で あるコムテックアジアに聞いてみてほしい。20年以上前にアジア 進出した、英国発のこの企業は数え切れないほどの大規模開発を 近くで見てきており、最初から正しく行うことの価値を誰よりも理 解している。 コムテックアジアのシニアCxマネージャー、ウェイン・サンダー ス氏は「統合型リゾートくらい大規模でユニークな建物に関して言 えば、早い段階で適切な試験とコミッショニングを行うことが非常 に重要だ。 エンドユーザーが抱える問題というのは、テナントが入った後、 建物を維持することが非常に困難だということだ。Cx管理の実施 という考え方は、スタート段階でできる限り多くの問題を解決して、 エンドユーザーが引き継いだ時、対処すべき問題がない、設備の 維持だけをすればいいという状態にすることだ。 scope is contracted, asking the contractor to verify that their own work is correct to industry standard, and safe, is fraught with danger. “Relying on contractors to commission the systems is always a bad idea because you won’t get transparency if there is a problem,” says Saunders. "That's because problems will also create added cost for the contractors, creating a conflict of interest in reporting such shortfalls. They won’t let you know unless it is a serious problem they can’t get away with. “When Commtech Asia comes in, we’re very transparent with our results. No matter how minor the issue is, we let our client know, and then the contractor can’t get away with not completing their contractual obligation and scope of works. “It’s incredibly important that it’s all done correctly because what we tend to find is that if we are not involved in the QA/QC (quality assurance and quality テックトーク(技術)

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