Inside Asian Gaming
2020 年 7月 IAG JAPAN 59 Casino operators will have to re-evaluate their loyalty program and significantly enhance player reinvestment to attract and retain the customers who do return to play. 様々な再始動フェーズを乗り切ることは、優れた戦略的計画というよりも、 やる気ある従業員のアイデアやエネルギーを利用するということだ。 ア ーケード式カジノゲームメーカー、シナジーブル ーが最近、米国の成人ギャンブラー1千人を対 象に実施した調査の結果を発表した。2020年4 月下旬に行われたこの調査によって、カジノ再 開時にカジノに戻るとなった場合の、カジノギャ ンブラーたちの興味深い好みと期待が明らかになった。 調査はいくつかハッとするようなデータを示している。カジノ再 開時にカジノで再びギャンブルすると答えたのは調査対象者のた った51%だった。しかし、これら顧客の全員が、心配なく戻るわけ ではない。戻ると答えた人の26%が、新型コロナウイルスの感染 者数が劇的に減った場合にのみそうすると答えた。カジノに復帰 するつもりでいる人の5分の1が、外出自粛命令が解除されるまで 待ち、別の5分の1が新型ウイルスのワクチンが打てるようになって からそうすると答えた。 この調査は、2月20日から営業を再開しているマカオのカジノの 経験によって裏付けられている。過去2カ月間、Inside Asian Gam- ingは、マカオにある様々な施設で、客数のスポットチェックを実施 してきた。5月10日時点で、ザ・ベネチアン・マカオ、ザ・パリジャン・ マカオ、サンズコタイセントラル、シティー オブ ドリームス、ウィン・ パレス、MGMコタイ、ギャラクシー・マカオ、グランド・リスボア、ウィ physical quarantine requirements for customers traveling to or from casino destinations all make it extremely difficult for customers to visit their favorite gambling destinations. Thus, from a financial viewpoint, the wisdom of reopening casino resorts amid prohibitive entry barriers is open to question. Even dismantling the structural and legal barriers would not ensure a steady supply of eager customers. If the Synergy Blue survey is anything to go by, casinos may have lost about half of their existing customers for good. Furthermore, only 35% of those planning to return said they will go back to their usual casinos, while almost 3 out of 10 who aspire to return said their choice of casinos would be determined by rewards, discounts and specials. What implications do these findings have for casino operators? Simply having a reopening plan that focuses on employee and patron safety is not enough. Casino operators will have to re-evaluate their loyalty program and significantly enhance player コラムニスト
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