Inside Asian Gaming

2020 年 7月 IAG JAPAN 55 フォーカス 私は、従業員の安全と顧客満足のあいだに乖離を見ません。確 かに全体の雰囲気は、顧客と従業員の両者が立ち向かう必要があ る戸惑いや不安の一つになるでしょう。もし従業員が新しい異常さ の下で快適さを感じたならば、その快適さと安心感は顧客に伝わ るでしょう」。 結局は、上層部の誠実さに対する理解の問題である。世界中の 娯楽や、エンターテイメント、そしてホスピタリティ産業の中核とし て、ゲーミングは新型コロナウイルス感染症による最も大きな打 撃を受けており、解雇はやむを得ない現実となる。 アメリカでは、MGMリゾーツが発表している一部従業員の解雇 は途中の可能性がある6万3,000人もの強力な労働者に対し早期 警告を与えている。シーザーズ・エンターテインメントは、3月ネバ ダ州当局に、新型コロナウイルスの影響として、約3,200人の労働 者を解雇する必要がある可能性があり、同時に、全米の複数の小 規模事業者も同じような判断を取っていると伝えた。 アジア・フィリピンのIR、オカダ・マニラは、5月に約1,000人の従 業員を手放したと発表し、PAGCORは、他の地域でさらに多くの人 があとに続く可能性があると懸念しているとIAGに語った。メルコ リゾーツとサンズ・チャイナは、数名の中上級管理職を解雇し、大 量解雇ではなく組織再編に踏み切る、よりハイレベルの取り組み を行った。 その点で、新型コロナウイルス感染症の苦悩は、自分の手札を 正しく使う人にとって、実際に特有の機会を示すことができる。 「事業者がすべきことは、彼らの全体の労働力に注目すること と、この危機を無用な人々を排除する機会として使うことです」と カレ氏は述べている。 マルティネス氏は、こう語る。「多くの職名と役割は、現在の環境 においてはまったく意味がないでしょう。第二に、従業員と顧客中 心の文化を忠実に作るために不景気を利用しなさい。そして一瞬 一瞬その文化を生きなさい。第三に、効果的なシフト前の会議を使 いなさい。そうすれば従業員は安心感を抱き、戦場に入るための 活力を感じます。本当に従業員を大事にし、社会的責任とコア・バ リューを約束し、そしてしばしば利害関係者と意思疎通を図り、全 経営を通して健康と安全を中心に置く強いリーダーシップのある 企業が、それをやり遂げるでしょう。 それらをやり遂げることは、我々の失業者数を減らすことに大 きな効果を持つでしょう。そうすることで、彼らは顧客と従業員の間 で最高の評判を得た最強の企業として浮上するでしょう」 。 been among the hardest hit by COVID-19 and layoffs are an unavoidable reality. In the US, MGM Resorts has issued an early warning to its 63,000-strong workforce that some layoffs are likely on their way. Caesars Entertainment informed Nevada state officials in March it would need to lay off around 3,200 workers as a result of the virus, while multiple smaller operators across the nation have taken similar measures. In Asia, Philippines IR Okada Manila announced in May it was letting go of 1,000 employees, with PAGCOR telling IAG it was concerned more could follow elsewhere. Melco Resorts and Sands China have taken a higher – level approach, letting some middle and senior management personnel go and embarking on restructuring rather than mass layoffs. In that regard, the pain of COVID-19 can in fact represent a unique opportunity for those who play their cards right. “What operators should be doing is taking a look at their entire workforce and using this crisis as an opportunity to clear some deadwood,” Kalé offers. “A lot of job titles and roles would make absolutely no sense in the current environment. Second, use the lean times to create a truly employee- and customer- centric culture, and live that culture every single moment. Third, use pre-shift meetings to good effect so that employees feel assured and energized to enter the war zone.” Says Martinez, “Companies with strong leadership, who genuinely care about their employees, commit to social responsibility and their core values, communicate often with their stakeholders, and put health and safety front-and-center throughout their entire operations, will make it through. “And those that make it through will have a greater impact on reducing our unemployment numbers. In doing so, they will emerge as the strongest companies with the best reputations among employees and customers.”

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