Inside Asian Gaming

IAG JAPAN JUL 2020 52 しかし、それらの雇用者の宿命は、彼らが金銭的な制限や雇用 主の優先順位のために働くという規制範囲からさまざまな要因を 保留することで大幅に変化している。 ラスベガス・ストリップが適例である。MGMリゾーツとシーザー ズはどちらも財政的に厳しく、数千人ものスタッフを無給休暇とし た一方、LVSとウィン・リゾーツは彼らへの支払いを続けることを誓 うことで、従業員に強力なメッセージを送った。それはとても費用 のかかる鍛錬であった。ウィンは1万5,000人の従業員に対するの5 月までの総費用は2億5,000万ドルに上ったが、それは長期的には 大きな成果を得ることができるものだ。 「ウィンがこの状況をとても慎重に扱ったことにより非常に好 意的なPRを得ていることは間違いありません。そして全てのスティ ーブ・ウィンの一件の後で、彼らは今やPRスペクトラムのある一方 からもう一方へ交差しています」とマルティネス氏は言う。 「しかし、これは本当に前例がなく、人々はその影響を受けてい ます。有給で雇われていた人々は今やカジノやレストランによって 寄付される食料を得に来ています。従業員がどのように扱われて いるかを確認することは、彼らにとって間違いなく最優先事項です。 私がこれまで聞いたのは、顧客と従業員は間違いなくどの企業 がスタッフの面倒を見ているかに注目していて、一部の顧客らは従 業員を大事にしていると感じるカジノに、将来訪れようという気持 ちにより傾くかもしれません」。 オーストラリアを拠点とするGamePlan Consultantsの創始者 であり社長である、スディール・カレ氏は、「カジノが再開したら、休 業時に企業が行なった行為が雇用契約に多大な影響をもたらす だろう」と認めた。 「少なくとも今後12〜18カ月は、利益を上げて運営するための いかなるカジノ資産を期待するのは非現実的である」と彼は言う。 「もし従業員自らに金銭と健康の保障があれば、これらの安心感 が、前線で働く従業員を介し顧客へ伝わることになるでしょう。こ のような言語、非言語のコミュニケーションは、顧客を呼び戻すの に大いに役立ちます。 ウィンがしたような、休業期間に従業員に給与を支払うことは、 関心や共感を伝えるのに最適な方法です。 悪い慣行とは、従業員を無給休暇にしたり、最前線や幹部補佐 のレベルにいる従業員に減給のお願いをしたり、追加の衛生対策 のような補償なしの仕事を増やすことが含まれます。 従業員に会社に戻ってもらう、または代わりに他の場所へ移っ IN FOCUS “From what I have been hearing, customers and employers are definitely taking note of which companies have been truly looking after their staff, and some customers might be more inclined to visit those casinos in future who they deem to have shown that they took care of their employees during the pandemic period.” Sudhir Kalé, Founder and Principal of Australia- based GamePlan Consultants, agrees that practices implemented by companies during shutdown “will have a huge impact on employee engagement once the casinos open. “It is unrealistic to expect any casino property to operate profitably at least in the next 12 to 18 months,” he says. “If employees themselves have financial and health security, these sentiments of safety would be conveyed to customers by the frontline staff. Such verbal and non-verbal communication will go a long way in bringing customers back. “Paying employees their tipped wages, as Wynn did, during the hiatus is a great way to convey concern and empathy. “Bad practices include furloughing employees, asking employees at frontline and junior management levels to take a pay cut, and increasing workload for employees without compensating them for it, such as additional hygiene measures.” Martinez adds, “The two priorities for employees returning to work for a company, or maybe moving elsewhere instead, will be whether they have a role to return to that is the same or similar as before the pandemic, and the commitment to following safety protocols.” Needless to say, feeling appreciated in hiatus is one thing, but just as important for operators calling employees back to work is making sure they feel safe. It seems, in theory at least, a relatively simple fix, yet already the implementation of sanitary measures has been shown to varywildly from jurisdiction to jurisdiction. The mandatory wearing of face masks, for example, has been an easier sell in Asia than elsewhere due to the long-held tradition of people wearing masks in public when sick. In Macau, barely an eyebrow was raised when the gaming regulator (DICJ) stipulated that all guests entering the SAR’s casinos would be required to wear a mask. Even today, more than a

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