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2020 年 7月 IAG JAPAN 45 日本 cultures. We hope to make a compilation of that success and experience into the best IR in the world in Nagasaki. TY: One of your rivals in Nagasaki, Hong Kong’s Oshidori International Holdings Ltd, has recruited former MGM boss Alejandro Yemenidjian to lead its Japan IR bid. That appears to be a strong appointment – what are your thoughts? AH: The news of this appointment alone has helped earn Nagasaki a lot of attention. I am looking forward to a fair and friendly competition. TY: What do you want to achieve in Nagasaki? AH: The site already has a European-type town in Huis Ten Bosch. We hope to add hot spring treatments as well as cutting-edge medical care, and create a unique European flavor fused with “Japanese” in the art museum. We are also aiming to make Kyushu/Nagasaki a gateway and regional revitalization area by attracting guests through Vienna Philharmonic and Vienna Youth Choir performances, classical European music, exhibits of artists such as Gustav Klimt and even hosting the World Peace Council. TY: What sort of adjustments have you had to make due to the COVID-19 crisis? AH: We are always conscious of the three pillars of safety, security and stability. These are minimum requirements to function as a company in this day and age. Our strength is the ability to respond to changes in the times with flexibility. While COVID-19 has had a significant impact, we have been able to minimize problems from that. We remain steadfast and have actually progressed in our hopes to make a Nagasaki IR a reality. 山本智行:あらためてカジノオーストリア・インターナショナルの 歴史、これまでの取り組みを教えてほしい。 林明男: 1934年に設立され、これまで世界35カ国で215件のカジ ノ関連プロジェクトに携わっている。オーストリア政府が34%の株 を保有する国有企業であり、90隻のカジノクルーズ船を展開した ノウハウ、オーストリアの文化・芸術関連の強いコネクションを持っ ている。 山本:日本に進出する狙いは。 林: これまで欧州、アフリカ大陸、アメリカ大陸、西アジア、オセアニ アで事業を展開して来た。東アジア進出については長年慎重に検 討し、展開する際は「日本」で、しかも地方型IR参入という思いを持 っていた。 山本:なぜ長崎なのか。 林: 長崎は古来より日本における海外文化交流の歴史の象徴とい える場所。長崎県、佐世保市の取り組みに共感し、10年以上前から 注目してきた。ご存じの通り、オーストリアは世界に4カ国しかない 永世中立国であり、首都ウィーンにはIAEA(国際原子力機関)本部 が置かれている。平和を象徴する都市・長崎との親和性は高い。 山本:カジノオーストリアの強み、アピール点、他者との違いは。 林: 長年培った実績や豊富な知識はわたしたちの強み。また世界 35カ国で事業展開し、その全てにおいて規制などをクリアし事業を 成功させ、各国の文化にも精通している。九州・長崎IRにおいては、 その実績や経験を集大成した世界最高のIRを実現する考えだ。 山本:ライバルのひとつ、香港「オシドリ」がMGMの元トップ、アレ ハンドロ・イエメンジアン氏を招へいしたが。 林: 大手の元トップを招いたというニュースは大勢の人が長崎に 目を向けることにもつながった。お互いにフェアに競争し、切磋琢 磨できれば、と思う。 山本:長崎で何を実現させたいのか? 林: すでにハウステンボス(HTB)が持つ欧州の街並みの中に、温 泉療養・最先端医療・美術館の「和」エリアを融合した独自のヨー ロピアンテイストを創造する。 またウィーンフィルやウィーン少年合唱団など、欧州のクラシッ ク音楽やグスタフ・クリムトなどの絵画展、さらには、世界中で平和 を願う「世界平和会議」などによる集客で、九州・長崎をゲートウェ イにし、地方創生を目指していく。 山本:コロナ禍による影響で修正した点は。 林: わたしたちは「安心」「安全」に加え「安定」の3本柱で取り組ん でいる。この3点は企業としてこれからの時代、マスト条件。時代の 変化に柔軟に対応できるのがわたしたちの強みだ。 コロナの影響は少なくないものの、最小限に食い止めることは できた。九州・長崎IR実現への思いは不変、一段と高まっている 。

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