Inside Asian Gaming
IAG JAPAN JUN 2020 66 FEATURES Plaza and Monte-Carlo Beach Hotel, along with all casinos, restaurants and bars, to prevent the spread of COVID-19. However, with properties gradually re-opening from early June, the company has implemented a sweeping array of health and safety initiatives across its portfolio of hotels and casinos. They include limits to the number of guests allowed into any establishment at one time, compulsory masks for all staff, temperature checks at all entrances, hand sanitizer dispensers at all points of contact for customers and staff, regular cleaning of contact surfaces and mandatory social distancing. Hotel guests will no longer have access to luggage storage for health reasons, with rooms cleaned in accordance with new government protocols, while the casino will see all gaming tables, seats, chips, plaques, gaming equipment and slot machines regularly disinfected. Partitions have been installed between electronic gaming machines, of which every second machine will be disabled. Similar measures are in place at Galaxy’s properties in Macau – Galaxy Macau, StarWorld and Broadway Macau – where staff have been provided with a series of 50 different health, safety and virus prevention training courses to increase their knowledge in the face of COVID-19. The courses saw more than 100,000 participation counts and 350,000 training hours in April and May. The broad-range programs have included courses on GEG’s mission, vision and values, health and safety, personal hygiene and wellbeing,workplacesafetyandprofessionalism. “Through organizing these comprehensive training courses, GEG hopes to develop and engage its team members to work together, learn from each other and to strengthen the bond between them,” GEG said. “Up to 100 GEG executives will also participate in the training activities in support of the team members.” 万パタカ(約1億円)の寄付が、中国本土の最前線で働く医療従事 者のケア、そして公衆衛生の促進支援と今回のパンデミックに関 する医学および科学研究の支援のために提供されている。 同社はまた、消毒活動においても地元団体を支援した。衛生 事業を専門とする世界的大手のレントキルと連携して、GEGは、 マカオ精神障がい者協会(Macau Association for The Mentally Handicapped)启康センター(Kai Hong Centre)および启能センター (Kai Lung Centre)、澳門仁慈堂盲人リハビリセンター(Rehabilitation Centre for the Blind of Macau Holy House of Mercy)、マカオ知的 障がい者親の会(the Association of Parents of the People with Intellectual Disabilities of Macau)、マカオ扶康会(Fuhong Society of Macau)などの地元社会福祉団体で効率性の高い空気消毒を実施 し始めた。 さらに最近では、ギャラクシーとSBMの両社が、施設の本格営 業再開準備を始める中で、ゲストに安全かつ衛生的な環境を提供 する取り組みの先頭を走っている。 3月23日、SBMは、新型コロナウイルスの感染拡大を防ぐため に、カジノ、レストランおよびバーと並んで、ホテル エルミタージュ モンテカルロ、ルメリディアン・ビーチプラザそしてホテル モンテカ ルロビーチを休業することを発表した。 しかしながら、6月上旬から徐々に施設を再開していく中で、同 社は自社が持つホテル及びカジノ全体で広範囲に及ぶ一連の衛 生・安全対策を実施してきた。 その中には、どの建物も一度に入場を許可されるゲストの数を 制限していること、全従業員のマスク着用の義務化、全ての入り口 での体温検査、客と従業員が接触する全ての箇所への手 指消毒剤の設置、接触面の定期清掃、そして社会的距離 確保などがある。 ホテル宿泊客は衛生的な理由から、手荷物預かりを利 用できなくなり、客室は新しい政府の方針に従って清掃さ れ、カジノでは、全てのゲーミングテーブル、座席、プラーク、 ゲーミング装置およびスロットマシンが定期的に消毒され る。電子ゲーミング機の間には仕切りが設置され、マシン は1台ごとに電源が切られている。 ギャラクシー・マカオ、スターワールド、そしてブロードウ ェイ・マカオといったマカオにあるギャラクシーの施設でも 同様の対策が実施されている。新型コロナウイルス感染症 に直面する従業員に、知識向上のための50におよぶ一連 の衛生・安全・ウイルス予防研修コースが提供されている。 それらのコースには4月と5月で10万人以上が参加し、 研修時間はのべ35万時間に及んだ。 広範囲にわたるプログラムには、GEGのミッション、ビ ジョンおよび価値、衛生と安全、個人個人の衛生状態と健 康、職場の安全およびプロ意識に関するコースも含まれて いる。 GEGは、「これらの総合トレーニングコースを企画するこ とを通じて、人材育成・および働きかけを行うことで社員 が協力し、お互いから学び、そして仲間同士の絆を強化す ることを願っている。GEG幹部も最大で100人、社員のサポ ートとして研修活動に参加する予定だ」と述べた 。
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