Inside Asian Gaming
2020 年 5月 IAG JAPAN 61 so we allow players to cycle through the RNG without actually wagering and hit it two or three times, 10 times, whatever they want, and see what that cycle looks like. Then they can decide based on their superstitions when the right time is to bet. I think allowing the player to generate that histogram is the thing that has made this game quite popular in Macau. The other thingwe’re doing in Asia: as you know linked progressives are ubiquitous - especially in the Philippines - and a lot of these linked progressive games are quite popular. We’ve got a link that is just being released now called Volcano Link with a couple of titles underneath. Then in our product development line-up we have a series of linked games that we will release one by one in the coming months, so as an operator you can be confident that you will always have content without having huge changes to your floor. You could either just upgrade those, or if you like one link you can just add the second link. So in addition to standalone game development we are doing this series of linked progressives with that bonus link. We also have a couple of standalone games in the pipeline that we plan to roll out every quarter. BB: Is that still the plan given the COVID-19 pandemic?Will you have to alter those timelines? SW: Yeah, I was in Japan just before they closed down the world, and I talked with our CFO and President who are both very concerned about the state of the world and the state of business in general. Sega Sammy will not be immune to what this will do from a business perspective, but both were very confident in our financial status and our ability to weather this storm. Both said, “Look, this is the time for us to keep going.” We are continuing to pursue license applications so when things do open up again we can approach more markets. Our R&D game development is not changing at all. We may choose to roll things out at a slightly slower pace because, of course, right now I can’t even ship a machine let alone try to sell one. The fact that we did have a pipeline of games coming out means now we may have a slight surplus at the end of the year. But at least it gives us some flexibility on how we roll that out. 特集 他にアジアでしていることですが、ご存じの通り、アジア、特にフ ィリピンにはリンク型プログレッシブが至るところに設置されてお り、これらリンク型プログレッシブゲームの多くがかなり好評です。 つい最近には、Volcano Linkシリーズがリリースされており、その シリーズの下で2タイトルが登場しています。 そして当社の製品開発ラインナップには、今後数カ月間に1つ ずつリリースする予定の一連のリンク型ゲームがありますので、事 業者としては、フロアに大きな変更を加えることなく常に新しいコ ンテンツを提供できると自信を持つことができるのです。単純にそ れらをアップグレードすることもできますし、またはあるリンクを気 に入っているなら、単に2つ目のリンクを追加する事もできます。で すので、スタンドアローン型ゲームの開発に加えて、我々はそのボ ーナスリンクがあるこのリンク型プログレッシブシリーズに取り組 んでいます。 また、進行中のスタンドアローン型ゲームもいくつかあり、四半 期ごとに展開する予定をしています。 BB:新型コロナのパンデミックの中でもその計画に変更はありま せんか?そのスケジュール変更の必要性は? SW: そうですね、私は世界が閉鎖してしまう直前、日本にいま した。そこで当社CFOと社長と話をしたのですが、両者とも世 界の状況、そしてビジネス状況全般を大変憂慮しています。 ビジネスの観点から見てセガサミーはこれが及ぼす影響 に対して耐性はないでしょう。しかし、2人ともが当社にはこの 嵐を乗り切るための健全な財務状態と能力があると非常に 自信を持っています。両者が、「いいか、今こそ進み続ける時 だ」と告げました。 今後もライセンス申請に向けて努力を続け、そしてまた様 々な事が動き始めれば、より多くの市場にアプローチが可能 になります。当社のゲーム研究開発は全く変わっておりませ ん。ですが、少しだけ製品展開のペースをゆっくりにすること を選ぶかもしれません。というのも、もちろん今は機械輸送さ えできませんし、ましてや販売などもってのほかだからです。 発売を予定していたゲームパイプラインがあったことで、年 末にはわずかに余ってくる可能性があります。しかし、少なくと もそのおかげで、我々は、どうそれを展開していくかに関して 柔軟性を持つことができます 。
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