Inside Asian Gaming

IAG JAPAN MAY 2020 58 FEATURES ideas and think we’re having fun. ” We need to think about the player. We’re trying to bring them a good experience, so what do they want? Until we satisfy that, it’s hard to bring something new to the table. I do think Sega Sammy has the ability to bring some skill game concepts to the casino world and some new novel ideas, but we also have to be able to address the core player. In the US, the 40 to 60-year-old woman is probably the primary target, people that are regulars. It’s about trying to get the players’ needs into the mind of our developers a bit more, because sometimes they have something really cool but then miss the mark with a jackpot level that isn’t going to meet the needs of a local player. BB: You mention the core US player – do you see the US as your primary focus or is Asia still a big part of that? SW: Our charter isboth. Asiaprobablyhasa littlebitmore growth opportunity as new projects are in the works. Vietnam is coming up. We’re talking with Cambodia but haven’t placed product there; we’re talking to Malaysia. As a company we’re still quite new to Asia. We’ve put some machines in the Korean testing lab to at least be considered for the next round of bidding. So Asia from a market growth potential is pretty good, but the US market is obviously 10 times bigger on a total unit install basis. What we’re doing now is running around doing regulatory license applications. We got the Nevada license two years ago, we’ve got several tribes in California, Arizona, Florida - we’re just moving around to the markets that are sizeable and accessible. BB: What is the biggest challenge for Sega Sammy Creation in Asia? SW: We did a pivot with Asia in regards to that multi- player station game we didn’t quite get right, so we came back with a standalone version. Our “Baccarat Maximum Fortune ” has over 100 units installed in Macau now, which was on trial, and all of those have now converted to sale. Those are doing quite well. We’ve placed them in the Philippines right at the end of the calendar year, and we’ve even started placing them in Las Vegas because some of the casinos have an Asian corner with baccarat and sic bo, so the game addresses that need. One thing we introduced was an option that allows the player to create their own history card, because they can be quite superstitious in Asia, はすでにあると伝えています。我々がすべきなのは、そこにちょっと 手を加えて、アジア市場が求めているもの、または米国市場が求 めているものにより近づけるということだと。何も書かれていない 真っ白な紙を見る代わりに、すでに作り上げられたこのコンテンツ の一部を思い切って使ってみてはどうか?と。 その考え方は今でも好きです。私はただそのコンテンツスタイ ルで苦戦しているだけです。日本のアニメ、または漫画文化をどれ くらいご存じか分かりませんが、そのスタイルはかなり異色で、日 本では非常に人気があるものの、日本以外では単にあり得ないと 考える人はたくさんいます。 しかし、かなりの数がありますので、私はそれを単にふるいにか けて、アメリカの中年女性、またはマカオにいるかなりアグレッシブ な賭けを行うプレイヤーたちに利用しやすいものを探しているの です。 我々はどうするつもりなのか?私はまだ、その専門知識を使い、 カジノ以外のゲーミング環境で得てきたそれらの経験を活用した いと思っています。しかし、私が社員に対して伝えている中で 一番大きなことは、「自分たちだけの考えでいろいろやって、そ して自分たちは楽しんでいると思い続けることはできない」と いうこと。プレイヤーのことを考えなければなりません。私た ちは彼らに貴重な体験を届けようとしている。では彼らは何 を求めているのか?それを満たすまでは、新しいものを提供 することなどできません。 セガサミーにはカジノの世界にスキルゲームのコンセプト や新しい小説のアイデアなんかを持ち込む能力があると本当 に思います。しかし、コアプレイヤーにも対応できなければな りません。アメリカでは40歳から60歳の女性が主要ターゲッ ト、つまり常連さんです。プレイヤーのニーズをあともう少しだ け社内の開発担当者たちの頭に入れる努力をするということ です。というのも、彼らは時に非常に素晴らしいものを持って いるのに、地元のプレイヤーのニーズに合わないであろうジャ ックポットのレベルを提供して失敗するのです。

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=