Inside Asian Gaming

2020 年 5月 IAG JAPAN 41 I t was August 2019 when Suncity Group first unveiled its concept for an integrated resort in the Japanese prefecture of Wakayama, located on the southernmost point of the Kansai region’s Honsh ū island. Theannouncementwasnotableasaclearstatement of intent from Suncity – traditionally known as a VIP promotor and provider of luxury entertainment services – that it was also determined to position itself among Asia’s most prominent IR operators. Although already deep into development of its first IR, Hoiana in Vietnam, and having recently become the largest shareholder in Summit Ascent Holdings – owner/operator of Tigre de Cristal casino-resort in Vladivostok, Russia – Suncity’s Wakayama plan exhibited a clear model of how the company plans to differentiate itself from the competition. 日本 It is with this in mind that Suncity, via its Japanese entity, Suncity Group Holdings Japan Co Ltd, has devised a concept it calls IR2.0. “Unlike other competitors, what we focus on is not what we can bring to Japan, but to present Japan to the world – hence the IR2.0 concept,” the company tells IAG . “We intend to build a world-first IR2.0 that focuses on the characteristics ofWakayama and brings together all the historical traditions, natural landscapes and culture of the region, which are different from the traditional IR model. “IR2.0 is not about what the operator is willing to offer to the market, but rather to focus on the local culture, presenting the features and advantages of the location to the world. “Wakayama has unique natural resources, rich サ ンシティグループが、関西エリアの本州最 南端に位置する和歌山県における統合型 リゾートのコンセプトを初めて発表した のは、2019年8月だった。 この発表は、サンシティ(かねてから VIPプロモーターおよび高級エンターテイメントサービスの事 業者として知られている)から、その立場を決定づける明確な 意思表示として、アジアで最も有名なIR事業者らの間で注目 された。サンシティはすでに最初のIRであるベトナム・ホイア ナの開発に深く関わってきた。最近ではサミット・アセント・ホ ールディングスの筆頭株主となり、ロシアのウラジオストクに あるティグレ・デ・クリスタル・カジノリゾートの所有者兼運営 会社にもなっている。同社の和歌山県IR計画は競合他社との 差別化を図っている。 「サンシティは、日本に設立したサンシティグループホー ルディングスジャパン株式会社を通じて、IR2.0と呼ばれるコ ンセプトを考案しました。  競合他社とは違って、我々が焦点を合わせているのは、日本 に何をもたらすことができるのかだけではなく、日本を世界に見せ ることです。これこそが、IR2.0のコンセプトです」と同社はIAGに語 った。 「当社は和歌山県の特徴に焦点を当て、これまでのIRモデルと は異なる、地域の歴史的伝統や、自然の景観、地域文化をすべて 統合した世界初のIR2.0を構築する予定です。  IR2.0は、事業者が進んで市場に何かを提供しようとするもの ではなく、むしろ現地の文化に注目し、その地域ならではの特徴と 長所を世界に示すことです。 和歌山県は独特の天然資源、豊かな文化的、歴史的、伝統的な 特徴を持っています。サンシティグループは、16か国の26都市に事 業を拡大しています。さまざまな国のIRに関する深い調査と理解 があります。 当社は、リゾート管理における独自の資源、ネットワーク、強み や経験を活かし、多彩な和歌山県を世界に示すことができると確 信しています」

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