Inside Asian Gaming

IAG JAPAN APR 2020 48 A t the core of any successful gaming business is the need to innovate across all areas of product and game development. Incorporating new technologies and platform advancements delivered to an audience continually hungry for innovation, and making the delivery and processes easier and more transparent, are keys to success. The latest innovation to grab the interest of forward thinking gaming executives is something called the blockchain. An undeniably ingenious invention that has actually been around for a number of years, blockchain is the brainchild of a person or group of people known by the pseudonym, Satoshi Nakamoto. Before looking at what applications blockchain can bring to your gaming enterprise, lets first answer the question that everyone is asking: what is blockchain and how does it work? As a basic explanation, picture a spreadsheet that is duplicated thousands of times across a network of computers. Then imagine that this network is designed to regularly update this spreadsheet from thousands of different computers. Information held on a blockchain exists as a shared and continually reconciled database. This way of using the network has obvious benefits. The blockchain database isn’t stored in any single location, meaning the records it keeps are truly public and easily verifiable. No centralized information exists for a hacker to corrupt. Hosted by millions of computers simultaneously, its data is accessible to anyone on the internet, so for an online gaming business these attributes are particularly helpful by providing an incorruptible digital ledger of economic transactions which are transparent and that can be programmed to record not only financial transactions but virtually everything of value. By allowing digital information to be distributed COLUMNISTS ゲ ーミングビジネスで成功するために絶対に不 可欠なことは、製品やゲーム開発の全ての分 野において革新することだ。常に革新を求め る人々に届けられている最新テクノロジーや プラットフォームの進歩を取り込み、その届け 方やプロセスをより簡単に、かつ透明性の高いものにすることが 成功へのカギとなる。 先進的な考えを持つゲーミング幹部たちが関心を寄せる最新 イノベーションが、ブロックチェーンと呼ばれるものだ。実際何年 も前から存在しており、否定のしようがないほど巧妙な発明である ブロックチェーンは、サトシ・ナカモトという仮名で知られる人物、 または集団によって生み出された。 ブロックチェーンが、ゲーミング企業にもたらすことができる有 用性を見る前に、まずは全員が尋ねる質問に応えることにしよう。 ブロックチェーンとは何か、そしてどういう仕組みで動いているの か? 基本的な概念として、例えばコンピューターのネットワーク全体 で何千回も複製されているエクセルシートを思い描いてほしい。そ して、このネットワークが何千もの異なるコンピューターからこの エクセルシートを定期的にアップデートするのを想像してみよう。 ブロックチェーン上に置かれた情報は、絶えずリコンサイルされ た共有データベースとして存在する。この方法でネットワークを使 用することが、明かなメリットを持っている。ブロックチェーンデー タベースは、単一の場所に保存されていない。つまり、それが保持 する記録は、本当の意味で公開されており、簡単に検証できる。ハ ッカーが破壊できるような1カ所に集められた情報というのは存 在しない。 何百万台ものコンピューターが同時にホストになっているその データは、インターネット上にいる誰もがアクセスできる状態であ る。従って、オンラインゲーミングビジネスにとって、透明性があり、 金銭取引だけでなく事実上価値のある全てを記録するようプログ ラムすることができる破損することのない経済取引のデジタル台 帳を提供してくれるために、この属性は特に役に立つ。 デジタル情報を複製ではなく広く配布できるようにしたことによ って、ブロックチェーン技術は新種のインターネットの骨格を作り 上げてきた。当初はデジタル通貨用に作られたそのテックコミュニ ティが、今その技術の別の潜在的な使用法を見つけ始めている。そ して良いニュースというのが、インターネット(または車)と同様、ブ ロックチェーンを使用するのにその仕組みを知る必要がないとい うことだ。 ブロックチェーンをめぐるあらゆる大盛り上がりを考えると、少 なくともゲーミング事業者にとって、このテクノロジーは何を与えて

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=