Inside Asian Gaming
2020 年 3月 IAG JAPAN 79 特集 ートというフォーマットは、企業の社会的責任を推進し、チャリティ ーを支援できるイベントを開催するための本当に素晴らしい手段 だということです。我々は、「サンズ・フォー・シンガポール」という根 本的な企業のCSR(社会的責任活動)を確立しました。2013年にス タートし、その時点から今までに2,700万シンガポールドル(約21億 円)ほどの寄付金を集めました。 そのはじまりは、慈善活動を行う別の会社にはない2つのもの が当社にはあると気づいたことにあります。およそ1万人の従業員 ベース、そしてチャリティー活動を支援するイベントを開催できる 様々なスペースや会場が多数入る建物があること。これは他にど こを探しても見つかりません。ですので、我々がしたかったこととい うのは、この市場に参入して、これは今でもしていますが他の慈善 活動を支援するために小切手を切るだけでなく、他の会社にはで きず我々にはできる貢献方法を見つけるということでした。 MC: (LVS社長の)ロブ・ゴールドスタイン氏は、日本のIRに100億 米ドルを投資するという考えに疑問を呈しました。それについてど う思われますか? GT: 何か投資を考えている、特にそのような大きな投資を検討して いる時には、常に自分自身に多くの質問を投げ掛けなければなり ません。統合型リゾート事業者の視点から見て、日本は非常に、非 常に興味深く魅力的な市場です。我々は現地を訪れ、そのチャンス を理解し、それから、政府の担当者、民間セクターそして地域の代 表を啓蒙することに何年もの月日を費やしてきました。 これらの機会が展開する可能性のある場所についてもう少し詳 しいことが分かった時にこそ、もう少し詳しい調査と計画ができま す。主要市場の一つにIRを開発しようとしている場合、業界の至る 所で様々な企業が参入コストはいくらになるのかについて話すの をおそらく聞いたことがあると思います。それでもなお日本は、こ の業界で現在我々が目にしている最も刺激的かつ楽しみな機会 です。 MC: 拡張によって、MBSへの投資は100億米ドルに近づいていま す。 GT: 最初の投資が56億米ドルです。この拡張は、最低でも33億米ド ルになります。加えて、長年の間に設備投資の観点からこの施設に 16億米ドルを戻し入れました。 ここから取り出すべきメッセージというのは、新しい市場に参入 する時、大きな投資を行い、投資を拡大するための新たな機会を 探す、そして我々は常に既存の施設に資金を戻して、その施設が新 鮮かつ競争力を持っており、確実に顧客に提供できる最高の状態 にあるようにしているということです 。 hold events to support charitable activities that you just can’t find elsewhere. So what we wanted to do is come into this market and not just cut checks to support other charitable activities, which we still do to this day, but we wanted to find a way that we could contribute that others couldn’t. MC: [LVS President] Rob Goldstein questioned the wisdom of investing US$10 billion in an IR in Japan. What’s your reaction to that? GT: You always have to ask yourself lots of questions when you’re considering any investment, particularly one of that magnitude. Japan is a very, very interesting and attractive market from the standpoint of an integrated resort operator. We have spent years traveling there and understanding the opportunity, and then also educating people in government and the private sector and community representatives. As we start to see a bit more detail about where these opportunities might unfold, that’s when we can do a bit more study and planning. You’ve probably heard consistent comments from various companies throughout our industry talking about what the cost of entry will be, if you’re going to develop an IR in one of the major markets. It’s still the most exciting opportunity that we’re facing right now in our industry. MC: With expansion, MBS is approaching US$10 billion invested. GT: We’re US$5.6 billion on the original. This expansion is going to be US$3.3 billion minimum. Plus, we’ve put US$1.6 billion back into this property in terms of capex over the years. The message you should take away from this is that whenwe go into a newmarket, we invest substantially, we look for new opportunities to expand our investment, and we are constantly putting money back into our existing facility to make sure that it’s fresh and competitive and is the best that we can offer our customers.
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