Inside Asian Gaming

2020 年 3月 IAG JAPAN 71 and we’re constantly looking for ways to improve the lineup. This constant pursuit of improvement is what drives us here. We are always looking for new entertainment options that we can put in the theater. We look for new opportunities to take a space that maybe isn’t achieving at a level that we had hoped and perhaps convert it to some other use. We initially opened Marina Bay Sands with two Broadway style theaters. Over time, we recognized that we could probably fully program the theater component using just a single space. So we went to the government and sought permission to convert the other theater to a different form of entertainment use, which was a nightclub, upscale bar and a restaurant. We were able to convince the government that this would be a more productive use of the space and provide greater tourism appeal. Itwasabigstepandacostlyendeavor.Butwe think we made the property stronger and added something to Singapore, and quite frankly, Asia, that didn’t exist here before we opened, [nightclub] Marquee, [lounge] Avenue and [modern Japanese restaurant] Koma. MC: On the flip side, how crucial is gaming as the economic engine of the IR? GT: It’s very important. It contributes 70% to 75% of our revenue, and it positions us to underwrite the cost of things that have a lower return, or sometimes a negative return, or just things that are very expensive. For instance, the architecture that is featured at Marina Bay Sands, it’s very expensive to design and build something like that: there’s a reason why there’s only one SkyPark in the world. [Gaming] allows us to invest in things like a museum or some aspects of entertainment that have a 特集 メントオプションを探しています。もしかすると我々が期待していた ほどのレベルでは成功していないスペースを埋めるための新しい チャンスを探し、他の用途へと変えたりします。 マリーナベイ・サンズは当初、2つのブロードウェイスタイルのシ アターと共にオープンしました。時間の経過とともに、恐らく1つの スペースだけで、シアターの上演内容を完全に組み込むことがで きるかもしれないということに気が付きました。ですので、政府に 出向いて行って、もう一つのシアターを別の形式のエンターテイメ ントの用途に変更する許可申請を行いました。それがナイトクラ ブ、高級バーそしてレストランだったのです。これはスペースをより 有効に使うためであり、より大きな観光のアピールになると政府 を説得することができました。それは大きな一歩で、高い費用が伴 う試みでした。しかし、我々は施設をより強化し、我々がオープンす る前にはここシンガポールに、そしてアジアにさえ存在していなか ったもの、(ナイトクラブの)MARQUEE、(ラウンジの)AVENUE、そし て(モダン日本料理店の)KOMAを加えました。 MC: その一方で、ゲーミングはIRの経済的エンジンとしてどれくら い重要ですか? GT: 非常に重要です。当社の収益の70%から75%を生み出してお り、それによって我々はリターンが低い、また時にはマイナスのリタ ーンを持つような施設の費用を負担、または単に非常に高くつくも ののための費用を捻出することができるのです。例えば、マリーナ ベイ・サンズで目玉となっている建築ですが、ああいったものを設 計し建設するのは非常に高くつきます。世界にスカイパークがたっ た一つしかないのには理由があるのです。 (ゲーミングは)リターン率が低い博物館やエンターテイメント性 のあるものへの投資を可能にさせてくれます。そしてもしかすると 独立採算では説明のつかないようなものへの投資も。しかし、それ らを統合型リゾートのフォーマットの中でパッケージ化すれば、施 設の全体的な魅力が増すので、大いに説明がつくのです。カジノの パフォーマンスの強さによって、我々はそういった種類の要素への 投資が可能になる位置に立ち、幅広いアトラクションや設備を提 供できます。そしてそれがシンガポールへの観光、そしてマリーナ ベイ・サンズへの観光の促進に役立つのです。 MC: しかしながら、ゲーミング粗収益を増やすことは難しいことが 分かりました。 GT: 事業開始からずっと、かなり安定しています。シンガポールに は常にこの種の安定があったことを嬉しく思います。 時間の経過とともに、顧客像や顧客ミックスは変化してきまし たが、カジノ運営を行う当社の社員たちは、ビジネスのその部分に 貢献してくれる強力かつ信頼できる顧客を継続して呼び込むこむ ことに非常に長けています。

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=