Inside Asian Gaming

IAG JAPAN MAR 2020 66 W ith its 55 story triple towers and the world’s most famous rooftop pool, Marina Bay Sands (MBS) is an icon of Singapore, the most profitable property in the Las Vegas Sands portfolio, an industry flagship and object of envy from cities around the world. MBS President and CEO George Tanasijevich has been there from the license bid and is overseeing a US$3.3 billion expansion beyond 2,500 guest rooms and 1.3 million square foot convention center, as well as adding a 15,000 seat arena and another rooftop pool. With MBS turning 10 in April, Tanasijevich, also spearheading Japan IR efforts as LVS director of global development, looks back and ahead in this interview with IAG Editor at Large Muhammad Cohen (before the coronavirus outbreak impacted regional tourism). Muhammad Cohen: What’s made Marina Bay Sands so successful? GeorgeTanasijevich: Itwas theright thing forSingapore at the right time. They gave us clear instructions and laid out objectives and goals that we were supposed to achieve, things we should align with. What they were hoping to achieve in this particular location is very consistent with the business model that we had pioneered that focuses on MICE and entertainment. [Architect] Moshe Safdie came upwith a spectacular design that was perfect for this particular site, one that captured the attention and the imagination of tourists and media and others all around the world, including governments in other locations. We work very hard to program Marina Bay Sands with the best that is on offer across all of the categories that are contained in this property. FEATURES 5 5階建ての三棟のタワーと世界で最も有名な屋上プー ルを持つマリーナベイ・サンズ(MBS)はシンガポールの アイコンであり、ラスベガス・サンズ(LVS)のポートフォリ オの中で最も大きな利益を生み出す施設、業界のフラ ッグシップ、そして世界中の都市からの羨望の的になっ ている。 MBSのジョージ・タナシェビッチ社長兼CEOは、ライセンス入札 から関わり、現在は2,500室を超える客室と12万㎡のコンベンショ ンセンター、そして1万5,000人収容のアリーナとさらにもう一つの 屋上プールが加わることになる33億米ドルの拡張計画を監督して いる。 MBSが4月に10年を迎える中、LVSの国際開発ディレクターと して日本IR参入の取り組みの陣頭指揮も取るタナシェビッチ氏 が、IAGの総編集長であるムハンマド・コーエンとのインタビューの 中で過去と未来について語る。(インタビューは新型コロナウィル スの流行が地域観光に影響を与える前に行われた) ムハンマド・コーエン: なぜマリーナベイ・サンズはこれほどの成 功を収めることができたのでしょう? ジョージ・タナシェビッチ: シンガポールにとって適切な時期、適 切なものだったということです。我々は明確な指示を与えられ、達 成するべき目的と目標、同時にやるべきことがはっきりと示されま した。彼らがこの特定の場所で達成したいと願っていたことは、我 々が開拓してきたMICEとエンターテイメントに焦点を当てるビジ ネスモデルとほぼ一致しています。 (建築家)モシェ・サフディ氏がこの場所にぴったりの素晴らしい デザインを提案してくれました。別の場所の政府を含む、観光客、 メディア、その他世界中の人々の注意を引き、想像をかき立てるデ ザインです。我々は、この施設に含まれるカテゴリーの全てを通じ て、市場にある最高水準でマリーナベイ・サンズをプログラムする よう全力を尽くしています。 統合型リゾートでは、膨大な量の計画、戦略作りを行い、可能な 限りの最高をプログラムし、そうしてやっとオープンできます。そし てお客様からの声を聞き始め、基本的にまた振り出しに戻ります。 というのも、お客様や観光客の好みは常に変化するからです。お客 様の一歩先を行き続け、課題を予測し、ミスを修正する、そしてシ ンガポール用に設計・プログラムされた統合型リゾートを組み立 てるということにおいて我々はいい仕事をしてきたと思います。政 府やシンガポールの人々が観光および労働市場における経済目 標を達成する手助けができるよう位置づけてきました。

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