Inside Asian Gaming

2020 年 3月 IAG JAPAN 63 permitted in the following categories: (i) sports betting on soccer and basketball; and (ii) horse race betting. WHAT’S THE WAY FORWARD? Discussion and preparation for the term of the current gaming concessions (set to expire in 2022 unless exceptionally extended) is already underway, paving the way for what is expected to be the brick- and-mortar market in the near future. Why not add to those discussions the possibility of regulating the offer of online gaming operations in Macau? And why not further consider allowing the incumbent sports betting operator to expand its activities by offering a myriad of new sporting possibilities (tennis, racing events, volleyball). Such discussions could also revisit the current prohibition of gaming concessionaires running online operations. Why not allow them to operate online or crossover environment operations? The first draft version of Macau Gaming Law foresaw a preemption right for land-based concessionaires to run such operations. Provided adequate consideration is given to the interests of Macau and its residents, why not? If there is one thing we must draw from the current reality it is that Macau should prepare its economy and society to face disruptive events, such as COVID-19. That will take a collective effort, and an honest debate, between regulator and operators and between the Macau government and Beijing. We must all think outside the box and that means looking beyond bricks-and-mortar. Macau has created the most successful land-based gaming market in the world. It may do the same online. Macau Authorities should not render meaningless Section 4 of Macau Gaming Law. Debate should be fostered – and not limited – in focused events, following which authorities should take an actual stand and put the idea to Macau residents. Online gaming may not be the cure to Macau’s economic dependency but it sure could be a strong palliative. コラムニスト セッションや営業について定める規則を発表していない(そしてこ れらコンセッションを付与するための入札も開始していない)。加え て、ゲーミングコンセッション保有者はインタラクティブゲーミング を営むことができない。 これだけではなく、競馬やスポーツくじ専門事業者は、すでに提 供しているランドベースのレースに限りオンラインによる賭けを提 供することができる。特にオンラインベッティングはすでに(ただし 限定的に)以下の分野で許可されている。(i)サッカーとバスケット ボールのスポーツくじ、そして(ii)競馬。 今後向かう先とは? 現在あるゲーミングコンセッションの期間(例外的な延長がな い限りは2022年に期限が切れる)に関する議論と準備はすでに進 んでおり、近い将来には旧型の市場になると予想されるそれらの 道を切り開いている。それらの議論に、マカオでのオンラインゲー ミング営業の提供を規制する可能性を加えてみてはどうか?そし てさらには、既存のスポーツくじ事業者に、これまで賭けが行われ ていなかった新しいスポーツ(テニス、レーシングイベント、バレー ボール)の提供によってその活動を拡大する許可を与えることを検 討してはどうか? そのような議論はまた、現在禁止されているゲーミングコンセ ッション保有者によるオンライン営業を再検討することでもあり得 る。彼らにオンラインまたはクロスオーバー環境の営業を許可して はどうか?マカオゲーミング法の最初の草案は、ランドベースのコ ンセッション保有者がそのような営業を行うための先買権を見越 していた。マカオおよびその住民の利益に充分な配慮がなされる ことを条件として、どうだろうか? 我々が今の現実から学ぶべきものが1つあるとすればそれは、 マカオはその経済と社会を、新型コロナウィルスのような混乱を 引き起こす出来事に立ち向かえるよう準備をさせるべきというこ とだ。それには、規制当局と事業者、そしてマカオ政府と中国の間 の共同努力、そして率直な議論が必要になるだろう。 我々全員が既存の枠にとらわれずに考えなければならない。つ まり、ブリック・アンド・モルタルの先を見るということだ。マカオは、 世界で最も大きな成功を収めるランドベースゲーミング市場を作 り上げてきた。オンラインで同じことができるかもしれない。 マカオ当局は、マカオゲーミング法第4条を無意味にしてはなら ない。焦点を絞ったイベントの中で、議論が促されなければならな い。そしてその議論に制限があってはならない。その後、当局は実 際の立場を表明し、マカオ住民の考えを聞くべきだ。オンラインゲ ーミングはマカオの経済的依存への解決策にはならないかもしれ ないが、確実に強力な緩和策にはなり得るだろう 。

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=