Inside Asian Gaming

2020 年 3月 IAG JAPAN 61 that have been identified. Betting limits can be placed on a player’s account, like setting deposit limits, which can prevent problem gambling. This measure allows for protection of minors and vulnerable people, preventing excessive and unregulated gambling and addictive behaviors. Depending on the technical framework used, online gaming may be better monitored than a land-based operation, therefore addressing money laundering concerns and ensuring security and public order. THE LEGAL FRAMEWORK Macau’s gaming framework is not unfamiliar with online gaming. Online gaming is referred to under Law 16/2001 (Macau Gaming Law) as “interactive gaming” and defined as the playing of games of chance that meet the following criteria: (i) they are offered in Macau casinos in the form of table games or gaming machines; (ii) they offer a prize in cash or in kind that can be won in accordance to their respective rules; (iii) players participate by means of telecommunications (including telephone, fax, internet, data networks and video or digital data transmission); and (iv) players make or agree to make payments in cash or in kind to play the game. The commercial operation of online gaming can only be pursued by privately owned entities that have been granted a concession to that effect, through entering into a concession contract with the Macau Government (Section 4 of Macau Gaming Law). However, the Macau Government has not yet issued regulations governing the concession and operation of online gaming (and has not launched a tender to grant these concessions). Additionally, gaming concessionaires cannot operate interactive games. Further to this, the exclusive operators of horse racing and sports betting can offer online wagering limited to the land-based competitions they already offer. In particular online betting is already (but only) コラムニスト いる。単にマカオに流れてきていないだけで、多くの場合、ハーム・ ミニマイゼーション(害の極小化策)やコンプライアンスを気にも留 めていない事業者の懐に入っている。 2つ目に、我々のいるゲーミング業界が新しいプレイヤー層と接 触することを可能にさせてくれる。具体的には、ミレニアル世代や ジェネレーションZ(Z世代)をターゲットにするオンラインゲーミン グは、騒々しいバカラテーブルに座ることに興味がないであろう新 世代の顧客を確保する鍵となり得る。それは、新しいゲームやテク ノロジーを試す数えきれないほどの機会を開いてくれる。 最後に、オンラインゲーミングはそのセクターで(何千とはいか ないまでも)何百もの高度な技術を必要とする仕事を作り出すこ とに役立つかもしれない。仕事の種類は、ゲーミングディベロッパ ーやエンジニアから、IT専門家、マーケティング、金融サービス、経 営、監査、その他補助サービスにまで及ぶ可能性がある。オンライ ンゲーミングの効果的な規制に必要な規制上・技術上のインフラ をサポートする別の高度な仕事が生まれるかもしれない。ディーラ ーがマカオ居住者であることを求める労働方針があるのなら、こ れらの業務を立ち上げて動かすソフトウェアエンジニアにも適用 できる同様の方針はどうだろうか? 規制された環境では、すでに特定されている欠点を徹底的に考 慮したうえで、これら全てのことが達成できる。デポジット上限を設 定するように、ベッティング上限をプレイヤーのアカウントに設け ることができ、問題あるギャンブルを防止することができる。この対 策によって未成年や弱い立場にある人々を守ることができ、過度の 無秩序なギャンブルや中毒行動を防ぐことができる。使用される技 術的な枠組みによって、オンラインゲーミングはランドベースの営 業よりも監視を強化できる可能性があり、その結果マネーロンダリ ングの懸念に対応し、安全や公共の秩序を確保することができる。 法制度 マカオのゲーミング枠組みはオンラインゲーミングになじみが ないわけでもない。 オンラインゲーミングは、法令第 16/2001号(マカオゲーミング 法)の下で「インタラクティブゲーミング」と呼ばれており、以下の条 件に適合する賭博ゲームのプレイとして定義されている。(i)マカオ のカジノでテーブルゲームまたはゲーミング機の形式で提供され ている、(ii)それぞれのルールに従って獲得できる現金または現物 による賞品を提供する、(iii)プレイヤーが電気通信を手段として参 加する(電話、ファックス、インターネット、データネットワークおよ びビデオ、またはデジタルデータ送信を含む)、(iv)プレイヤーが現 金または現物による支払いを行う、または行うことに同意してゲー ムをプレイする。 オンラインゲーミングの商業営業は、マカオ政府とのコンセッシ ョン契約締結を通じて(マカオカジノ法第4条)、その趣旨のコンセ ッションを付与されている民間所有の事業体のみが行うことがで きる。しかしながら、マカオ政府はまだオンラインゲーミングのコン

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=