Inside Asian Gaming
2020 年 3月 IAG JAPAN 53 日本 IAG Power 50 list in 2019, remains Chairman of the company, overseeing a global empire with Resorts World branded properties in Malaysia, Singapore, the United Kingdom, the Bahamas, the Philippines, New York state and Las Vegas (under construction) – but notably not Macau. Shrewdly, Genting has chosen to spearhead its campaign in Japan through its listed subsidiary Genting Singapore, one of two eventual winners in the Singapore licensing process which played out in the first decade of this century (the other winner being Sands, leading to the rise of Marina Bay Sands, as explained earlier). Japan has long yearned for the Singaporean IR model, at least in part, and some of Singapore’s fingerprints can be seen in rules already laid out for Japan such as a steep entry fee for locals, a tightly restricted gaming floor area and an aversion to junkets. Singapore’s squeaky clean image also plays into the sensibilities of the top end of town in Japan. Most notable of all for Genting Singapore is its dogged “no comment” policy, which has been a feature of Genting public relations for decades. This can work for and against. In support of the former is the adage, “Better to stay silent and be thought a fool than to open one’s mouth and remove all doubt.” But appearing on behalf of the opposite contention is, “Nature abhors a vacuum” – in this day and age of social media and widely available instant communication platforms, various commentators and even the public at large will happily jump in to create a narrative if the company doesn’t create its own. Genting Singapore President and CEO Tan Hee Teck has done a serviceable if bland job selling the company in his very few public appearances, mostly at the fledgling industry trade shows starting to pop up around the Japanese IR industry. This blandness may well be by design and who knows what machinations are going on behind the scenes. Genting managed to get the job done in Singapore, but that was essentially a home fixture. Let’s see how Genting plays an away game. Wewill continueour deepdive into Japan’s candidate operators in our upcoming April 2020 edition of IAG, in which we will take a close look at the remaining 16 candidates. ガポール、イギリス、バハマ、フィリピン、ニューヨーク州、およびラ スベガス(建設中)にあるリゾートワールドブランドの資産でもって 世界帝国を監視し続けている。 ただし「マカオにはない」というこ とには注目しておかねばならない。 ゲンティンは、抜け目なく、今世紀最初の10年間に行われたシ ンガポールのライセンス手続きで最終的に勝ち残った2社のうちの 1社である上場子会社、ゲンティン・シンガポールを通じて日本で のキャンペーンを主導することを決めた(前述したように、もう一 方の勝者はサンズで、マリーナベイ・サンズの成功につながった)。 日本は少なくともある程度は、シンガポールモデルにずっと憧れて きた。地元住民への高額の入場料、ゲーミングフロアの面積への 厳しい制限、そしてジャンケットへの抵抗感など日本がこれまでに 計画した規則の中にはシンガポールの特徴がいくつか見られる。 シンガポールの非常に清潔なイメージもまた、日本の富裕層の感 性にうまくはまっている。 ゲンティン・シンガポールの最も特筆すべき点は、断固たる「ノ ーコメント」ポリシーであり、これは長年、ゲンティンの広報活動の 特徴となっている。これには賛否両論がある。賛成派を後押しする のが、「話して疑いを晴らすよりも、沈黙して愚か者と思われる方が よい」という格言だ。一方、反対派意見の代表として挙がるのは、「 自然は真空を嫌う」だ。 今日のようなソーシャルメディアや誰でも利用できるインスタン トコミュニケーションプラットフォームの時代では、さまざまなコメ ンテーターや一般の人々でさえも、企業が独自に発信しないなら、 自分たちが喜んで話を作り上げるだろう。 ゲンティン・シンガポールの社長兼CEOのタン・ヒー・テック氏 は、珍しく公の場、そのほとんどが日本のIR業界周辺で現れ始めて いる新しい業界見本市、に姿を表した際、当たり障りがないとはい え会社を売り込むのに役立つ仕事をしてきた。この当たり障りのな さは計画的である可能性が高く、舞台裏でどのような工作が行わ れているのかは誰にもわからない。 ゲンティンはシンガポールで目標を達成することができたが、そ れは基本的にはホームでの試合だった。ゲンティンがアウェイでど のように闘うかは今後を見守ることにしよう 。
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