Inside Asian Gaming
2020 年 3月 IAG JAPAN 45 it rightfully sits in the absolute top echelon of the world’s IR companies, with perhaps only one or two peers. While some, admittedly not many, criticized the incessant hoarding of cash over the years as an unsophisticated underutilization of resources, it is Galaxy which is having the last laugh, with a stupendous US$6 billion metaphorically burning a hole in its pocket – just the ticket given the kind of telephone numbers being thrown around for potential investments in a Japanese IR. While getting to the starting line a little later than MGM (and who didn’t?), Galaxy has thrown resources at their Japanese endeavors with gusto. The Galaxy Entertainment Japan office boasts a head count of over 20 employees, one of the largest in Japan. Galaxy has made no secret of the fact it has pursuedmultiple locations across Japan, rightfully justifying this as “being engaged in the process.” This allowed it to gracefully withdraw from Osaka when the decision wasmade to focus on Yokohama and other candidate locations, with Lui noting the company remains “fully committed to Japan, to assist the Government to achieve their tourism and economic goals and we believe GEG’s healthy balance sheet and track record in developing and operating the world’s most successful IR, combined with SBM’s 150-year track record in creating the world’s first IR destination at Monte Carlo, can make that a reality.” While some may put forth Galaxy’s Chinese connections as a negative given the sometimes frosty relations between the two countries, others will argue the reality that China is the largest source of inbound tourism to Japan, and Galaxy’s undeniably stellar track record in servicing this market should stand it in good stead. Given Japan’s fascination with all things French (there are more Michelin-starred restaurants in Tokyo than in Paris), Galaxy’s secret weapon may yet prove to be its partnership with Monte Carlo’s 150-year-old Société des bains de mer de Monaco (SBM), owner of the famed Monte Carlo Casino and the Hôtel de Paris. Just imagine the star power Prince Albert of Monaco would bring with a royal visit to Japan during the final push from the Galaxy and SBM bid! 日本 々と世界のIR企業の絶対的上位グループに入っており、恐ら くそこには他に1社か2社しかいない。 明らかに数は多くないものの、一部の人が、何年間にもわ たって現金を絶え間なく溜め込むことを、資源の洗練されて いない不十分な活用だと批判した一方で、使いたくてウズウ ズさせる60億米ドルもの莫大なお金を持って最後に笑ってい るのはギャラクシーだ。電話番号ほどの桁数の金額が日本版 IRへの潜在的投資に使われることを考えると、まさにそれが 目的地への切符となる。 MGMよりも少し遅れてスタートラインに立つと同時に(遅 れなかった会社などあっただろうか?)、ギャラクシーは威勢よ く日本での取り組みに資源を投入してきた。ギャラクシーエン ターテイメントの日本オフィスでは20人以上が働いており、こ れは日本で最大規模のオフィスの1つだ。 ギャラクシーは、日本全国の複数の候補地で参入への取 り組みを行なってきたことを隠し立てしておらず、これを「プ ロセスに積極的に関与している」として正当化してきた。これ によって、横浜および他の候補地に集中するという決断を下 した時、同社は体裁よく大阪から撤退することができ、ルイ氏 は今後も「日本への事業参入、日本政府が観光および経済で の目標を達成できるよう支援することに全力を尽くす決意を持って おり、GEGの健全なバランスシートおよび世界で最も成功している IRを開発・運営しているという実績と、モンテカルロで世界初のIR デスティネーションを作り上げた150年にわたるSBMの実績が組 み合わさることによって、それが実現できると信じている」と述べ た。 時に冷ややかな2国間関係を考慮して、中にはギャラクシーの 中国のつながりをマイナス要素として示す人がいる一方で、中国 が日本へのインバウンド観光の最大の供給国であるという現実を 主張する人もいるだろう。そしてこの市場に尽くすという点でのギ ャラクシーの否定できないほどの輝かしい実績は同社にとって大 いに役に立つはずだ。 フランスのあらゆるものに対する日本の特別な関心を考えると (ミシュランで星を獲得しているレストランの数はパリよりも東京 の方が多い)、ギャラクシーの秘密兵器が、モンテカルロで150年以 上の歴史を持つ有名なモンテカルロ・カジノとオテル ド パリの所 有者、ソシエテ・デ・バン・ド・メール・デ・モナコ(Société des bains de mer de Monaco:SBM)とのパートナーシップであることが後々 証明されるかもしれない。モナコ公国のアルベール2世の人気が、 ギャラクシー/SBMの共同入札の最後の一押しとなるか!?
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