Inside Asian Gaming

IAG JAPAN JAN 2020 68 IN FOCUS depositing waste can correct identification errors, enabling the system to improve its accuracy. Staff report the system is simple to use and effective. The computer records the type, time and weight of food disposed. “You know what is going to waste, when, where and how much,” Tirupari says. Managers can analyze that data for better menu planning and to detect waste patterns. One early finding was about food being disposed from the Fortuna Buffet at the changeover from breakfast to lunch at 11am and from lunch to dinner at 3pm. “At 10:59, the food was fine, so at 11 you send it to Meet & Eat,” he explains, pointing to Wynn Palace’s employee cafeteria. MILLION A MONTH Plastic water bottles represent another major sustainability challenge. Wynn alone reportedly uses one million bottles a month. Most single use water bottle consumption originates on the casino floor, but rooms, functions and restaurants also generate significant numbers. Last June, Wynn Palace began a trial of the Nordaq water system in its SW Steakhouse. Founded in Sweden, Nordaq supplies equipment for converting tap water into a product comparable to bottled water. Wynn is the first Macau gaming concessionaire to utilize the system, though Nordaq says it has other local hotel clients. The manual system trialed at the restaurant includes a filtration unit that removes impurities from tap water with a carbonation option to produce sparkling water, and a capping system – black striped caps for still and blue striped for sparkling. The water fills one liter glass bottles that SW Steakhouse sells for MOP$50 (US$6.25), a discount to the price of bottled water alternatives San Pellegrino and Acqua Panna in glass bottles and Fiji Water in plastic bottles. すると言われている。使い捨てペットボトルの大半はカジノフロア で消費されているが、客室、宴会場そしてレストランもかなりの数 を出している。 今年の6月、ウィン・パレスはSWステーキハウスでノルダックの ウォーターシステムの試用を開始した。スウェーデンで創業したノ ルダックは、水道水をペットボトル入りの水に匹敵する製品に変え る装置を提供する。ウィンはゲーミングコンセッション保有者の中 で初めてこのシステムを利用したが、ノルダックは他にも現地ホテ ルに顧客がいると話す。 同レストランでトライアルされたマニュアルシステムには、水道 水から不純物を取り除くフィルターユニットが含まれており、炭酸 水を作り出す炭酸化オプション、および黒の縞模様のキャップが 普通の水、そして青の縞模様のキャップが炭酸水といったキャップ システムも備えている。この水は1リットルのガラスボトルに詰めら れ、SWステーキハウスでは50パタカ(約682円)で販売されている。 これはガラスボトルに入ったサンペレグリノやアクアパンナ、そして ペットボトルに入ったフィジーウォーターなどの他のボトル入りミ ネラルウォーターよりも割安になっている。 SWステーキハウスの総支配人、ウィリアム・ダンバー氏はこのよ うに報告する。「5カ月間で1人のお客様が『ペレグリノの方が好き』 と言った。たった一人だけ」。 「輸入品と比べて、カーボン・フットプリント(二酸化炭素の排 出)ゼロ、プラスチックゼロ、そしてキャップは再生利用」と付け加え る。 ノルダックのプロセスは、ミネラルウォーターの大手ブランド同 様、水を弱アルカリ性にする。まだ科学的にはっきり証明されては いないものの、多くの専門家がアルカリ性の水は中性または弱酸 性の水よりも健康にいいと考えている。ノルダックの炭酸水は3日 間炭酸が残るために、SWのスタッフは毎日、ノルダックの各種類の 水を数十本ずつ準備する。商品がいつも新鮮だということだ。空の ボトルは、普通の食洗機で洗浄され、再充填される。 簡単にプラスマイナスゼロに ウィンとノルダックはウィンで使用されている装置に関して具体 的な金額情報を公開するつもりはない。ノルダックは、フィルター、 炭酸化、ボトル充填、そしてキャップシステムコンポーネントを含む

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