Inside Asian Gaming
IAG JAPAN DEC 2019 78 FEATURES T o all who live in or visit Macau, it’s easy to see the rich cultural compendium that comprises Asia’s gaming hub. A vast collaboration of countless communities and cultures populate a diverse ecosystem that has been nurturing the gaming industry with an array of skills and technologies that have been key to the SAR’s rapid development. Yet much of this has come with a heavy reliance on foreign assets and expertize. Sensitive to such evidence, there is a new generation of locals looking to turn the situation on its head – none moreso than Macau-born technology firm GameSource. “The challenge is there for local companies,” explains Anthony Ip, CEO of GameSource. “Are you willing to be a copycat? Will you just follow what is already mature or do you want a fresh start? “GameSource chose the difficult way. It’s a difficult, but exciting way. As a technologist or as a technology company, I always do things for this belief. If I can't be number one, I would rather not do it. “I guess we want to be an example to local people, including all the talents who are living in this territory. We can go beyond. We can export as well. It’s just a matter of the framework we are introducing to the gaming industry – whether it can help the industry go to another level. “We believe it can and that's why we work hard on that. It’s tough, difficult, because if I follow somebody else’s framework it would be much easier, but then I won’t have my uniqueness.” The uniqueness GameSource’s CEO refers to promises to deliver a revolution in the way the gaming industry relates to computing technologies. “The internet changed our world,” Ip continues. “We use technology to enable and give our business partners the chance of success by creating something new, a new gaming experience, something that the old technology framework cannot enable.” GameSource is working on developing a platform that essentially opens up the market by acting as a central hub for everyone, from game developers to マ カオに住んでいるまたは訪れる人にとって、ア ジアのゲーミング中心地を構成する豊かな文 化の数々は簡単に目にすることができる。数え きれないほど多くのコミュニティと文化の膨大 な共同作業によって、多様なエコシステムが生 み出され、そのシステムがマカオの急速な発展の鍵となってきた多 くのスキルやテクノロジーによって、ゲーミング業界を育んできた。 しかし、その大部分は外国の資産や知識に大きく依存した状態 で行われてきた。そのような兆候を敏感に感じ取り、状況を変える ことを目指す次世代の現地人たちがいる。マカオ生まれのテクノ ロジー企業、ゲームソースがまさにその代表格だ。 ゲームソースのアンソニー・イップCEOはこう説明する。「現地企 業にとっての課題はそこにある。自ら進んで物まねをしたいのか? すでに成熟しているものに単に追随する、もしくはフレッシュなス タートを切りたいのか? ゲームソースは困難な方を選んだ。困難ではあるが、刺激的な 道。技術者として、または技術企業として、常にこの信念のために 行動する。もしナンバー1になれないなら、しないほうがましだ。 地元の人、この地で暮らす才能あふれる人たち全員にとっての 模範になりたいと思う。越えていくことができる。輸出することもで きる。それは単に、我々が初めてゲーミング業界に取り入れている 枠組みが、業界の助けになるのか、業界が別のレベルへと行く助 けになり得るのかという問題だ。 私たちはそれが可能だと信じている。だからこそ一生懸命取り 組んでいる。それは厳しく、困難だ。なぜなら他の誰かの枠組みに 従えば、はるかに簡単だから。しかしそうなると私達の独自性がな くなる」。 ゲームソースのCEOが言う独自性は、ゲーミング業界がコンピ ューターテクノロジーと関わる方法に確実に改革をもたらしてく れる。 イップ氏は続ける。「インターネットが世界を変えた。私たちは、 テクノロジーを使って可能にさせ、何か新しいもの、新しいゲーミ ング体験、古い技術の枠組みが実現できないものを作り出すこと によってビジネスパートナに成功のチャンスを与える」。
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