Inside Asian Gaming

IAG JAPAN DEC 2019 52 FEATURES says that while Koreans represent only around 20% of visitors to Clark’s casino floors, they generate around 70% of their revenues. “When I arrived in 2016, the target market was mainly from Region III (Central Luzon),” he explains. “We had a good base of local players but we were lacking in foreign players. That’s why I hired a Korean interpreter and a Chinese interpreter to at least get a piece of the pie the other casinos are enjoying. “What we are lacking here in Clark as of now is a Chinese market so that will be the next thing to grow and we will be looking to bring in some of the big junkets to help with that.” One other trend Avendaño will keep an eye on is the rising engagement of slot machines since RGB International Bhd responded to a request to update Royce’s allocation to the latest Asian releases. “Two years ago around 55% of our revenue, excluding [Korean] junkets, came from gaming tables and 45% from slots,” he says. “In 2018 that reversed to 52% from slots and 48% from gaming. This year it is looking more like 56% from slots. “When I took over, slot machines contributed around Php30 million per month but now some months we get more than Php80 million from them. “We’ll have to wait and see how that translates to our new casino when it opens. At the moment our annual GGR is around Php2.8 billion to Php3 billion but our target for the new property is to at least double that.” 部ルソン)からの訪問者だった」と同氏は言う。 「私たちは地元プレイヤーには良い基盤を持っていたが、外国 人プレイヤー向けにそれはなかった。だから、私は韓国語と中国語 の翻訳者を雇った。少しでも他のカジノが儲けている分け前を手 にするために。 現在、我々がクラーク地区において不足しているものは、中国 市場だ。我々はその市場の次期成長を見込んで多くのジャンケット (カジノ仲介業者)を迎え入れる予定をしている」。 アヴェダーノ氏が注視しているもう1つのトレンドは、スロットマ シンのプレイ数の上昇である。それはRGB International Bhdが、 マシンを最新のアジアリリース向けのロイスの配分を更新する要 求に応じて以来ずっと続くものだ。 「2年前、(韓国の)ジャンケットを除く収益の約55%はゲームテ ーブルから、45%はスロットからのものだった」と彼は言う。「2018 年には、スロットは52%、ゲームは48%となり形勢が逆転した。今 年は、スロットは56%までになるようだ」。 「私が引き継ぎをした頃は、スロットマシンは1カ月あたり約 3,000万比ペソの利益を出していたが、今では1カ月8,000万比ペソ を超える月が数カ月続いている。 新しいカジノがオープンする際には、その数値がどのように推移 していくか、我々はその様子を見守る必要があるだろう。現在、我 々の年間GGRは28億比ペソから30億比ペソほどだが、新市場での 次なる目標GGRは、少なくともその2倍だ」 。

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=