Inside Asian Gaming
IAG JAPAN NOV 2019 102 2019 POWER 50 CLAIMS TO FAME • Runs prominent satellite casino in a prime Macau peninsula location • Founded Emperor Group, best known for watch shops, comprising six Hong Kong listed companies ranging from films to furniture 評価理由 • マカオ半島の主要な場所で有名なサテライトカジノを運営 • 時計店で有名なエンペラー・グループを設立。映画から家具まで、香 港の上場企業6社で構成 49 CHAIRMAN Emperor Group 会長 エンペラー・グループ ALBERT YEUNG アルバート・ヤン(楊受成) AN old pal who backed Stanley Ho’s first foray into VIP rooms, Albert Yeung was rewarded with a satellite casino operated under Ho’s concession, and he has made the most of it. Yeung’s Grand Emperor Hotel has a superb location on the Macau peninsula, around the corner from Ho’s flagship Lisboa complex. Opened in 2006 and promising an “imperial experience” for guests, Grand Emperor was ahead of its time, Instagram ready with faux Coldstream Guards and a golden carriage for selfies, plus its “Golden Pathway” in the lobby paved with 78 one kilogram pure gold bricks. But as the peninsula loses gaming customers to Cotai and new resorts offer greater luxury with more amenities, Emperor struggles to keep its shine. Revenue from its six level casino with 67 mass and 10 VIP tables plus 180 machines fell 9% to HK$1.1 billion (US$145 million) for its 2019 fiscal year. VIP roll decreased 14% to HK$19.3 billion. The company – listed in Hong Kong as Emperor Entertainment Hotel and also operating a non-gaming hotel in Taipa – says it hopes to capture a greater share of the premium mass segment. スタンレー・ホー氏 の最初のVIPルームへの進出を支援した古い友人であるアル バート・ヤン氏は、ホー氏のコンセッションで運営されているサテライトカジノで 報われ、それを最大限に活用した。ヤン氏のグランド・エンペラー・ホテルは、マカ オ半島の素晴らしいロケーションにあり、ホー氏の旗艦施設リスボアのすぐ近く にある。 2006年にオープンし、ゲストに「帝国体験」を約束するグランド・エンペラー は、当時最先端を走っており、インスタグラムのために自撮り用の「偽のコールド ストリーム連隊と金の馬車」を用意し、ロビーには78キロの純金製レンガを敷き 詰めた「ゴールデンパスウェイ」も設置していた。 しかし、半島がコタイにゲーミングの顧客を奪われ、新しいリゾートがより多く のアメニティを備えた豪華施設を提供するにつれて、エンペラーはその輝きを保 つのに苦労している。マステーブル67台とVIPテーブル10台に加え、180台のマシ ンを備えた6階のカジノからの収益は、2019会計年度で9%減の11億香港ドル( 約152億円)であった。VIPロールは14%減の193億香港ドルになった。エンペラ ー・エンターテインメントホテルとして香港で上場し、タイパで非ゲーミングのホ テルを運営する同社は「プレミアムマスセグメントの大きなシェアを獲得したいと 考えている」と述べた。 POWER SCORE パワースコア : 584 POSITION LAST YEAR 昨年の順位 : 40
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