Inside Asian Gaming

2019 年 5月 IAG JAPAN 65 テックトーク(技術) 現 在のロイヤルティツールの真の美学は、単に様々 な場所から集められたデータを価値ある情報に 変換し、それをプロモーション予算に合わせるこ とだけでなく、リアルタイムで反応し、顧客行動を 強化・最適化することにある。収集されたデータ は、滞在期間全体のプレイヤージャーニーの組み立てにおいて、プレイ ヤーの行動に合わせることを可能にしながら、そのように使用される べきである。この方法でもってのみ、現代的かつ未来を見越したロイヤ ルティクラブを作ることができる。 CRM(顧客関係性マネジメント)および予測分析アプリケーションは、 事業者が価格設定、マーケティングそしてビジネス戦略を最大化する ための完全版のプログラムを見つけ出し、そして洗練させる際に使用 する基本ツールであるべきだ。前述のツールは、プレイヤー行動の予 測と最高の結果の達成を可能にするためにもベンダーと双方で最適 化されるべきである。 FAANG(Facebook、Apple、Amazon、NetflixそしてGoogle)と BAT(Baidu、AlibabaそしてTencent)の時代となる2019年には、旧式の カジノシステムは最新の技術に合っていない。 事業者は効率的な個人向けのプロモーションを行うことができる よう、プレイヤーリストを手動で作成するという状況から抜け出すべき だ。今すぐにプレイヤーと関わりを持ち、役に立つボーナスや報酬を提 供するなどの行動を起こすべきだ。今ある最新のテクノロジーがあれ ば、リアルタイムでスロットマシンからデータを取得し、各マシンにハー T he true art of modern loyalty tools is not just to transform a wide source of data into valuable information and align it with a promotional budget but react in real time to enhance and optimize customer behavior. The data collected should be used in such a way as to design the player journey throughout their stay while being able to adapt to their behavior. Only this way are we able to create a modern, visionary loyalty club. CRM and predictive analytics applications should be the primary tools of operators to discover and fine-tune their complete program to maximize their pricing, marketing and business strategy. The mentioned tools should be optimized mutually with vendors to be able to predict the player’s behavior and achieve the best results. In 2019, the era of FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix and Google) and BAT (Baidu, Alibaba and Tencent), the old fashioned casino systems are not in line with the newest technologies. Operators should move away from manually creating the list of players to be able to make efficient individual promotions. They should act immediately by engaging with their players and offering them meaningful bonuses

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