Inside Asian Gaming

2019 年 4月 IAG JAPAN 45 コラムニスト T oday, the smart phone has redefined how we consume entertainment, news and all manner of information, and has become for most of us an indispensable appendage. Yet its utility on the casino floor for the customer is negligible; for all intents and purposes, only slot machine attendants and waitresses have seen their jobs embrace the mobile device to speed up service. A few years ago, “Pokémon Go” burst onto the world stage and suddenly the promise of virtual reality became apparent. The idea of using a phone as a VR screen to enable the overlaying of elements to augment reality now had real-world applications. Not only could you seek out cartoon characters imbedded into physical spaces, but whole manufactured worlds could be synthesized in very interesting ways. Today, before you commit to a major furniture purchase like a sofa, stores such as Ikea offer an app whereby you can scan the room with your camera phone and see an augmented visual of the sofa already in place. You can move the sofa around to see where it fits best or even change out colors and fabrics, all without making a purchase. It’s easy to imagine how this premise can be applied to a myriad of scenarios, from hotel room comparisons to car shopping and wardrobe refreshment. We can now place our virtual selves into a myriad of virtual worlds to see if we “fit”. 昨 今スマートフォンは、エンターテインメント、ニュー ス、その他のあらゆる形の情報を消費する形を再 定義してきた。そして多くの人間にとってもはや手 放すことのできない付属品となった。しかし、カジ ノフロアでの実用性というのは非常に限定的であ る。それは実際のところ、サービス提供速度を上げるためにスロットマ シン係とウェイトレスだけがモバイル端末を仕事で利用しているとい う状況だ。 数年前、ポケモンGOが世界の舞台に突如現れ、仮想現実(バーチャ ルリアリティ:VR)が将来的に有望であることが突然明らかになった。現 実を拡張するために要素を重ね合わせ、それを可能にするために電話 をVR画面として使用するというアイデアは、今や現実世界で応用され ている。現実の空間にアニメキャラクターをはめ込むという希望を叶え ることが出来るだけでなく、作り上げられた世界全体を非常に興味深 い方法で合成することができるのだ。 例えば、ソファのような大きな家具の購入を決断する前に、イケアな どの会社は自分のカメラ付携帯で部屋を撮影し、ソファが設置された 状態のAR画像を見ることができるアプリを提供している。購入する前 に(または購入せずに)、ソファを自在に移動させてどこに一番フィット するかを見たり、または色や生地を変更したりすることさえもできるの だ。

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